AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
874

Centrallåset krånglar

Mitt centrallås det funkar ibland och ibland låser det upp sig.. jag vet inte va de är =/ någon som har någon idé om vad det kan vara?

Tacksam för svar!

// Pantzare
Bm
50
Bmw 328i
bmw 328i -97
Hej kan du gör klara lite mer
går en dörr upp eller alla?

går en dörr bara upp kan de va centrallås motorn, går alla upp så kolla kabelstammen i bakluckan..
Kolla ljuskontakten i b-stolpen, den sitter i låsklykan. kontakten kan vara sliten och bryter inte ordentligt, Bilen tror då att dörren inte är ordentligt stängd, då låser den upp igen. det felet hade jag på min iallafall.

Mvh
Magnus

"Your Toyota is not fantastic"
Okej, det är så att alla dörrar öppnas. obland kan de funka och ibland inte, oftast så låses alla dörrar upp när ja just har låst.
blir tokig :/

Jag kollade kabelstammen för ett tag sen och det visade sig att några kablar hade gått av, men jag lödde ihop dom, men det funkade ändå inte :/

Den där kontakten i b-stolpen, är den lätt att kolla?

// Pantzare
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Japp, busenkelt!

Sitt i bilen och stäng dörren, ett tydligt klick ska höras från nedre delen av instrumentbrädan (vid pedalerna), testa först att trycka på den lilla knappen i låsklykan så du vet vilket klick som ska finnas.

Lycka till, jag har inte fått ordning på min än, trots hel kabelstam och riktiga kontakter. Min tycker dessutom om att låsa sig efter man ska låsa upp numera.... jätteskoj =)

Kolla även låsanordningen för tanklocket, lätt att glömma bort.

Mvh /Simon
Tack för svaren, ska försöka imorgon :)
skulle ju va kul om de funkade!

återkommer väl om de blir strul :p

// Pantzare
Mitt centrallås funkar inte heller.
Det där klicket ni pratade om. Jag hör ngt hela tiden som klickar. Kan det vara ngt med det att göra? Jag har bytt ljuskontakten på B-stolpen, men det funkar inte ändå. Kanske att dörrn inte går riktigt i "spår"?.

Om man vrider nyckel till vänster...ska belysningen tändas då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.