AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
467

ÖPPEN SPORTFILTER -- GODKÄNNER BILPROVNINGEN????

HEJ!
KAN NÅGON SVARA PÅ FÖJANDE:
JAG HAR MONTERAT ÖPPEN SPORTFILTER OCH DRAGIT ETT ALU-RÖR FRÅN UNDER SIDAN AV FRAM SPOILERN OCH UPP TILL FILTRET.NU VET JAG INTE OM BILPROVNINGEN GODKÄNNER DET,FÖR ATT DET VAR GANSKA BÖCKIGT OCH SVÅRT ATT FÅ IN DET I RÄTT LÄGE.
MVH.E
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Jodå det godkänner dom. Det är inte svårare att få igenom något bara för att det var svårt att montera ;)

MVH Topchop
KaLLeSpeCiaaL
klart att man får ha det,men se till att allt sitter fast ordentligt,i mina bilar har dom pillat o kollat att dom sitter ordentligt,

ett tips för att detta ska funka 110% att du verkligen får mer effekt=bygg värme skölld i aluminium,samt dra ett rör under frontkjolen upp till filtret,men kom ihåg att lägga alugaller i början av röret så du slipper stenar,mm i motor-rummet

att tänka på:
kör mycket lungt i början på vintrarna då motorn e kall o klimatet,(temp måste byggas upp i motorn)eftersom den suger i sig det iskalla luftet och i massor ,vilket inte är bra för motorn
KaLLeSpeCiaaL
NÄSTAN SÅ ATT JAG REKOMMENDERAR ORIGINAL BOX PÅ VINTRAR OM JAG SKA VA ÄRLIG,MEN PÅ SOMMARN FINNS INGET BÄTTRE ÄN OPEN-AIR KIT
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
På vilket sätt är det skadligt för motorn att suga i sej kall luft?

Get in and sit down,
shut up and hold on!

///M Power
JAG TACKAR ALLA SOM SVARAT PÅ MIN FRÅGA.
MVH.E
Diesel_Power
spiidfriik, han menar väl nåt i stil med att motorn kommer upp i arbetstemp långsammare, vild gissning dock

Turbo Diesel är det enda rätta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.