AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
994

Klantskalle på Länsförsäkringar...

Jag hade precis köpt min en 525-91 (import 2000) och behövde som vanligt försäkra bilen, så jag ringde runt lite grann för att höra mig för vad de olika försäkringsbolagen skulle begära för åtminstone en halvförsäkring. Trygg Hansa var var klart dyrast och skulle tex ha ca 15700kr för en helförsäkring=rena rånet! Av erfarenhet så visste jag att Länsförsäkringar låg lågt när det gäller bilförsäkringar, så jag ringde dit för att höra vad de skulle ha. En halvförsäkring skulle jag få betala ca 4800kr för medan en helförsäkring skulle kosta mig ca 7600kr, men i och med att bilen var en importbil så krävde de att jag även skulle ta en hemförsäkring hos Länsförsäkringar annars så skulle de bara ge mig en trafikförsäkring...! Vilken utpressning tyckte jag i och med att jag redan hade betalat min hemförsäkring hos Trygg Hansa för åtminstone 7 månader framåt. Det skulle alltså betyda att jag skulle vara dubbelförsäkrad helt i onödan i flera månader. Jag bet i det sura äpplet och tog en halvförsäkring på Länsförsäkringar med extra hemförsäkring som "bonus"... Men jag tvekade fortfarande och ett par dagar senare så får jag tag i ett annat försäkringsbolag som INTE har kravet på att jag även ska ta en hemförsäkring hos dem för att få en halvförsäkring på bilen, och dessutom så var årspremien bara hundralappen mer än hos Länsförsäkringar. Sagt och gjort så tog det nya bolaget över försäkringen from köpedatumet av bilen. Det gick ett par veckor när det uppdagades ett litet misstag gjort av mitt nya försäkringsbolag, vilket medförde att jag var tvungen att ringa upp Länsförsäkringar igen. Då får jag reda på att jag inte alls var tvungen att ta en hemförsäkring hos dem för att de skulle ge mig mer än bara trafikförsäkring på min bil. Dessutom så skulle premien för en halvförsäkring gå på ca 3820kr/år och en helförsäkring på ca 5350kr, alltså bara ca 550kr mer för att få en helförsäkring istället för den halvförsäkring som jag har idag hos ett annat bolag! Gissa om jag kände mig blåst... Detta var alltså resultatet av att prata med en okunnig person på Länsförsäkringar, bara förlorare.... Länsförsäkringar förlorade en kund och jag fick en för hög premie under ett år...

Mvh Jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.