|
|
|
|---|---|
|
Har en 530ia-93 Auto .. När bilen lägger i 5 i bland så dunkar det till i höger sida av bakvagnen, kan också säga att det händer när man släpper gasen snappt på alla växlarna, men på besiktningen kunde dom inte hitta något fel. NEED HELP MVH Darkman | |
|
Slitna silentblock? |
|
|
BMW´s fårhållandevis kraftiga motorer och "körlystna" förare gör att bakvagnen slits med tiden. Kontrollera alla bussningar-Hårda, spruckna? Troligen är det bakaxelutväxlingen som låter, vanligt på långmilare och hårt körda bilar, ett typiskt BMW syndrom som ofta undviks genom oljebyten och lugnare körning... calle1983 |
|
|
Den föra ägaren har bytat silentblock för 2 år sen, så dom bör inte vara slitna redan nu. kan också säga att bilen är svensk så ld med bara en ägare.bilen har bara gått 13430 mil |
|
|
Tjena calle! Har också fått det tipset av andra,men va fan bilen har bara gått 13.340mil.Där har bara varit en ägare på bilen.jag känner ägaren sen ca:10 år till baka. han är 72 år gammal. ljudet kommer från höger sida av bilen. den växlar fint på alla växlarna.det händer bara i bland. Det mest störiga är när bilen läger i 5 runt 90 km så dunkar det till i höger bakvagn och det är när jag smyger för bi 90 km. Men kör jag och acc för bi 90km så händer ingenting. |
|
|
På min 530 kan överväxeln "Dunka" ibland. Brukar ske vid 80-90. MVH 540iA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.