|
|
|
|---|---|
|
Det är en sak jag tänkt på är det att i trafiken så ser man flera E32:or och det finns en massa till salu i både Autopower och i bytbil.com m m, fast vart finns alla E23? Man ser sällan några i trafiken och jag tror att det bara fanns en till salu på bytbil.se och på mobile.de finns det bara 3 st!!! SÅ min fråga lyder: VART FINNS ALLA E23??? Hört på trafikradion: -Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra. | |
|
Bland gubbarna på jobbet finns ett par... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Jag har en som är i renoverings skick :( Och till salu. Sen har jag skrotat en. Jag skulle tro att de har passerat stadiet som cool bil.. vilket har gjort att de har decimerats avsevärt.(läs skrotade eller renoverings). Sen finns det några riktigt fina.. sommarbilar. |
|
Ras.mus |
VART FINNS ALLA E23??? I himlen... |
|
Om några år kommer någon fråga samma sak om e32 :-) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag har ett par och har avverkat några....en del av dem finns nog i ölburken :-( /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Don Salvatore: På mobile.de har jag lyckats hitta ungefär 10 stk. E23, så finns gör de! Jag kan även trösta dig med att det inte rullar många i BMW's hemstad München heller (där jag bor sen ett par år). Jag jagar också en E23 i hyfsat tillstånd. Inte helt enkelt. =( -Berga |
|
|
såg en E23 i miami vice förra veckan. den var helvit! tom grillen var vit! Hört på trafikradion: -Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra. |
|
| Blev erbjuden att köpa en E23 735iA för ett tag sen... 12 000mil... Tror den gick till skroten istället. | |
|
Hur är det egentligen, med antalet originalhästar i 735i E23? En 635 (som tillverkades ungefär samtidigt) har 218 hk i sin 3,5-litersmotor. Men på majoriteten av bilarna på Mobile.de är det bara 211 hk. Kanske ska säga att jag sett med 218 och 216 hk också... Någon som vet? /Berga |
|
|
150KW står det i mina papper.alltså 204Hk en -86 |
|
PETER.O |
218HK i dom tyska 204HK i dom med svensk spes 211HK kom väl först på E32. Peter |
|
Många har fått tillbax till moder natur, pga rost....dyra reservdelar. 745orna är utsatta för motorplundring...Jag tycker det är synd att rensa dom på maskinen och om man tittar på priserna i tyskland så har dom börjat stiga en del i värde. |
|
|
Peter.O: Sån j*vla tur att jag bor i Tyskland då! ;) 211 på E32? Låter skumt. I allmänhet brukar ju bilar få MER hk i nya versioner. Eller är det återigen skillnaden mellan länder? |
|
PETER.O |
E32 har kat, därav den lägre effekten. E23 med kat har 185HK (US spes) Peter |
|
OK, då är jag med. Tack för bra svar! /Berga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.