|
|
|
|---|---|
|
En fundering.... Har av en slump ramlat över en E31? motor, dvs 850 V12. Passar denna motor "rakt av" i en 750 e32? Och behöver man uppdatera elsystemet? Leker med tanken att byta..... vet ej om det lönar sig?? någon?? Mvh Skalman | |
|
skall tillägga att det är en 850 CSI motor 93a (380hk). Skalman |
|
|
måste gå för att motor storleken är samma men det du kanske måste göra är att byta automatlåda, batteri m m båda är ju i grund och botten M70! Hört på trafikradion: -Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra. |
|
|
tjena Salvatore... Vad jag närmast tänkte på var om man måste byta motorfästen etc. iof en baggis. autlådan borde rent fysiskt passa, men frågan är om den redan "klena" lådan orkar med 80 hk till? Skalman |
|
|
hästarna är nästan oviktiga. Det är vridet som tar död på lådor. Jag tror dock att låddan mer än väl pallar med csi motorn. Är motorn till salu ? FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Skalman: Om du även stoppar i 850'ns låda så kan det vara bra att kolla upp så den är lika "lång" och har samma infästning till kardanaxeln som 750lådan. Kan ju bli krångligt om kardan inte passar, är för lång eller för kort. Med lite otur så kanske du måste ha elsystemet som hör till den motortypen också, men det har jag ingen aning om =) Don-Salvatore: Byta batteri? Nu blev jag ganska förvirrad.. varför skulle man behöva byta batteri? Menar du att 750'ns batteri skulle vara för klent för 850motorn då eller? |
|
|
jag låste på forumet att en M70 avverkar flera batterier per år, kanske att man skaffar ett starkare batteri eller byter till ett batteri som är standard på 850 Csi Hört på trafikradion: -Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra. |
|
|
jag läste på forumet att en M70 avverkar flera batterier per år, kanske att man skaffar ett starkare batteri eller byter till ett batteri som är standard på 850 Csi Hört på trafikradion: -Risk för vattenplaning på E6:an ,annars flyter trafiken bra. |
|
|
Det du måste veta om du tänker använda 850 lådan i 750 är att växel wiren går in på motsatt sida. Detta kan ställa till en del problem då wiren redan orginal är kort. |
|
|
Hej.. Tack för tipsen...känner att det ät mycket som måste checkas upp innan man tar beslut om operation. Wadel... Har precis köpt motorn, vi får se om den blir till salu lite senare....fullt möjligt :) Mvh Skalman |
|
|
jag har för mig att en vän petat i en 750 motor i en 850, det skiljde tydligen en del men jobbet slutfördes utan några fantastiska konstigheter. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
Paap Reeder |
Hej! Vilken motronicversion sitter det i E31? Oavsett det måste du ha E 31:ans boxar - sannolikt alla tre. MVH /// Paap R |
sundberg |
Tjena skalman! Du har möjligen inte svänghjulet och växellåda kvar från CSI motorn? Jag skulle vilja konvertera till manuell låda men hittar inget svänghjul till M70 motorn! |
|
Hej Sundberg! Tyvärr så var växellåda och Svänghjul sålt när jag köpte motorn förmodligen någon dom haft samma ide som dig. Hoppas du hittar det du söker. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.