|
|
|
|---|---|
| Vem renoverar mina förgasare på trenollan? Skulle vilja veta om nån kan rekomendera nåt ställe, eller om det kanske finns nån som har lust att ta sig an det? | |
|
Jag har en länk till en firma i gbg på jobbet, kan posta den på måndag...om jag kommer ihåg. /Erik |
|
|
Är också intresserad av denna länk! danielbergener: Om du skall göra bilen helt original är förgasarna det enda rätta att ha på bilen men om du kör med den "dagligen" rekommenderar jag att (åtminstone tillfälligt) montera på ett insprutningssystem på motorn! I mitt fall (3.0S -72) ett system från en 528i -77! I princip bara att "bulta på"! Det blir som en helt ny motor! Tex starkare och bättre körbarhet! Vid tex - 15 grader ute startar den och får direkt en jämn och bludderfri tomgång och går i princip som om den vore varm direkt! Inte precis vad jag var van vid efter 49.000 mil med förgasare! Efter nu 14.000 mil med insprutningssystem kan jag konstatera att jag nästan inte alls behövt röra insprutningen eller tändningen (brytarlöst) på hela denna tid! Inte heller vad jag var van vid med förgare! Per L |
|
|
Tar tacksamt emot länken! Om du kommer ihåg... Insprut va en riktikt bra idé! Det skulle lösa mina nuvarande bekymmer på ett enkelt sätt. Tack så hemskt mycket, tack tack! |
|
| Annars kan du få köpa trippla solex 45or av mig... | |
|
Länk Finns lite bilder i alla fall. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Såg mest ut att vara reservdelar... Här är länken i alla fall Länk /Erik |
|
|
Tack för länken Erik! Kommer kanske till användning om ja får för mig att fortsätta renovera mina förgasare själv. Har nämligen börjat men ja har inte tid att göra det själv ( läs: det går så långsamt så att tiden tar slut). Tror Per att insprut ifrån E 28 skulle passa oxå eller är ett sånt sent sprut för annorlunda? |
|
| Jag har insprut från e28 på min trenolla, funkar klockrent. Insuget måste modifieras för att ge frigång för bromsservot, alternativet är att bygga om till hydraulisk bromsservo. | |
|
Pompe: Vad skall du ha för dom? /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.