|
|
|
|---|---|
| hej, jag ska köpa ny fälgar till sommaren till min bmw 318is -91 e30, bilder finns på bmw318is.sidan.nu, jag funderar på att köpa mm evo 18" eller 17" , kan någon tipsa mig om vilken tum jag ska använda? och vilken profil på däcken isånna fall? mvh Anders | |
|
Personligen tycker jag att 18" blir lite för mycket på E30. Själv kör jag med 17x7,5 på min 318is, ET 30 fram och ET 35 bak. Däckdimension jag har är 215/40-17 (Goodyear Eagle F1 GSD-3 EU) Funkar med 215/45 också. För att behålla orginal rullomkrets med 18" så blir profilen på däcken ruskigt låg skulle jag tro. Välkommen hit, förresten. /Anton |
|
|
På den här sidan kan räkna ut vad du ska ha för dimension på däcken. Länk /Andreas |
|
| okey ska kolla upp det där, tycker ni att det blir för mycket fälg med tex 18" mm evo på min e30? | |
|
Klart att det ska vara 18", kommer att sitta på min till sommaren iaf. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Personligen tycker jag att 18" är groteskt på en E30, och 17" är på gränsen. Funkar dock med vissa fälgar. Frågar du mig så är E30 = 16" 215x40 om vi snackar utseende. Snackar vi prestanda så behålla 15" kryssekerfälgarna och ös på 195x55 R-däck. :) |
|
|
Kan nog hålla med om att 18" är lite mycket men 17" sitter ju som gjutet. /Andreas |
|
| vad fan nu fick jag ju beslutsångest! :) | |
|
Med större fälgar blir det tyngre att vrida runt hjulen, oavsett om rullomkretsen förblir densamma som orginal. /Anton |
|
| jo jag vet, men har ju servo som tur är =) | |
|
Tror nog inte att jag kommer att ha problem med att få snurr på 18". //Ticco www.ticco.com |
|
|
Haglund2306: 15" sitter som gjutna............... på en hundkojja ja ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Det betivlar jag inte en sekund. Frågan är hur herr andersrönn har det med pulvret i maskinen.. andersrönn: Att du har servo hjälper föga motorn att vrida runt hjulen på ett effektivare sätt när du gasar för att ta dig framåt så fort som möjligt. Om man hårddrar det så blir det tvärtom. Mest prestandavinst i förhållande till pengarna bör onekligen 15" orginalfälg med r-däck giva, precis som Haglund säger. Sen att det inte ser lika bra ut är en annan sak. /Anton |
|
|
Ticco: Många bäckar små... Har man dessutom en nästan original motor så är det inte en så liten bäck. Att det sedan är större chans att få bättre fäste med 15" (åtminstone när man har släppt på rattlåset) är för mig ganska relevant. Och att 15" väger mindre är en ganska stor anledning till att använda just det. Ofjädrar vikt = fjädrad vikt x6 om jag har hajjat rätt. När man har släppt på rattlåset. |
|
|
Länk bilder på E30 med 18" rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
| rodge: Grymt snygga fälgar! är det TSW hockenheim? vilken bredd är det? ET? hur mycket har du sänkt??? | |
|
Bilen på bilden är såld sedan ngt år tillbaks, Fälgarna är tror jag de du sa. 8" bredd med 225/35 på. Mycket sänkt... rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.