|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min stereo! Funkar perfekt när man startar den men när man har kört typ en kvart så börjar höger högtalare bak att spraka/brusa som om den vore sprängd. Det är en Pioneer stereo med cd växlare, några år på nacken... Någon som kan hjälpa mej? | |
|
Oj... jag tror nog inte att det går att lösa så lätt. Ska jag gissa så skulle jag säga att det till 90% är något fel på huvudenheten. Kan inte tänka mig att kablage eller högtalare skulle ha nåt fel som visade först efter en kvart. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Du har förmodlingen någon komponent i slutsteget/förstärkaren som är på väg att ge upp. När denna komponent blir varm så pallar den inte längre. Kolla med din radiohandlare, det borde inte bli så vansinnigt dyrt att fixa men om Stereon är några år samt av en billigare modell så är det nog gränsfall. Är det samma fel på CD,Radio och bandspelare? Är det inte det så faller mitt tidigare resonemang. |
|
| Om den är sprängd kan du ju kolla (stereon avstängd) genom att trycka på membranet med fingrarna försiktigt helst så rakt som möjligt och föra membranet upp o ner och lyssna om det tar emot någonstans. Leta etfer sprickor runt yterkanten av membranet i annat fall. Är det inget där så kanske glappkontakt eller kortslutning av högtalarens poler när den jobbar så att säga. Hoppas du hittar felet. | |
|
Tack för alla svar!!! Någon mera som har några tankar angående detta problem? |
|
| Är det exakt efter en kvart? Eller varierar det? Om det varierar kan det vara så att du har en kabel som ligger och klämmer nånstans. | |
| Nej det är in exakt en kvart men de brukar komma efter en stunds körning..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.