|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så skulle jag vilja ha tag i mått och vinklar=ritning. Finns det ngn som har eller vet ngn som har som kan lämna ut? Han som skulle böja och så har slutat och får ej tag i personen. Nu är det en annan som ska göra det men har inga ritningar (än)och vet ej hur länge det dröjer innan han får tag på ritningar heller. MVH: Zander | |
|
Länk Dom har till e28an, jag köpte min racingbur från han. Köp gärna till några extra meter rör. Annars så får du själv plocka ut vinklarna...inte så svårt som det låter. |
|
|
Pelle: vad rör det sej om för pris för en sån bur!? |
|
| En komplett racing bur kostar 2900:- och är endast en hög med rör som ska svetsas ihop, men man behöver komplitera upp den med lite mer rör (mitt tycke). Materialet till min bur gick på ca 3500-3800:-. Men då har jag monterat det en del extra strävor som bla ska styva upp infästning för bakvagn mm. | |
|
tjenare! vet itne om det här e en gammal tråd... men finns det inte några ordentliga ritningar /bilder på "halv-burar" eler vad dem kallas tacksam för svar! mvh johan |
|
| Om du menar huvudbåge + bakåt strävor? Det skulle inte vara allt för svårt att få ihop något sådant. Men om man vill demontera bågen och den inte ska vara klassad så finns där burar som är sammanfogade med bultförband...vilket kan vara perfekt om man vill kunna återställa bilen igen. | |
|
mm jag har hittat lite bilder på burar det ska vaar typ som ritningen som man ser i tidningen "blisport när dom informerar till "en dag på strippen" har dock inte hittat nån sådan bild i de ca 2tusen tidningarna jag har :) jag har tänkt att svetsa själv så det verkar bli lite krångligt med en bultat bur den skall väl täcka bakifrån fram till b stolparna ett kryss med snea stag och ett parti i taket. mvhj ohan tänka sig att första bilen skulle bli en kryssare |
|
| menar du något i den här stilen Länk Länk eller att bakåt sträverna löper rakt ner från huvudbågen och inte följer taklinjen. typ som min bur Länk | |
| Jag menade då endast bakre delen av buren. | |
|
åhh nu börjar man drömma... den där helburen va inte dålig.. vad för tjocklek ska man ha på rören då? lär vara 3cm tjocka iaf eller? mvhj ohan |
|
|
Tack!!Där ligger lite tanke och mycket jobb bakom den buren...speciellt jobb men efter som jag ska ha vagnbok på min bil så måste jag ha en godkänd bur. Kanske inte så praktisk på gata...men det går att köra med även där ;-) Till huvudbåge har jag annvänt 45x2,5mm och alla andra sträver är 40x2mm man kan även annvända 38x2,5mm rör i strävorna. (på en reglimentsenlig bur). Men eftersom du inte ska köra tävling så är det mer fritt fram för dig...och du kan i princip annvända vad du hittar...men en bra ide är att du åtminstånde köper loss huvudbågen färdigbockad om du ska bygga en halvbur. |
|
|
mm vore kanske värt o köpa den bågen ..men jaghar tillgång till o bocka en själv annars (tror jag :) pelle: vad ska du göra av din bil då? e ganska nyfiken :) själv så vill jag ha buren och 2 typ sparco stolar eller nått liknande sen va det väl inte mycket mera tror jag kanske senare en race tank i bakluckan vill ha så mycket racer det bara går fast den skall gå o köra på gatan också! har du bilder kanske? mvh johan |
|
|
Jag ska köra i bmsc serie bmwcupen Länk i klass special...fast jag ska ha möjlighet att kunna framföra bilen på gata (med vissa modifieringar). Maskin och drivlina är inte bestämt i dagsläget. Även hjulupphängnig osv får sig en rejäl ombyggnad, med andra bärarmar, justerbara coilover dämpare, ändrad styrning osv..glasfiber annvänds till alla lucker utom förardörren(måste ha metaldörr) och plast ruter, dvs gör det mesta för att banta bilen. racetank är ett vettigt alt på e28an...speciellt pga den urusla placeringen av orginaltanken (precis bakom kofångaren) men sbp kan ha vissa invändningar mot dom. Men prata med din lokala station som kommer att regbesiktiga bilen (krav vid bur montering) Jag vet inte om du har testat på att köra på bana. Men annars är det ett het tips. Risken är att du fastnar...sen är det kört för dig ;-) |
|
|
nä jag har inte ens körkort ännu men jobbar för fullt på det :) d.vs väntar på tid till skriva teori skulle väldigt gärna prova o köra på bana även fast jag e lite lagd åt rally hållet :) så verjar det grymmt vart håller du hus o meckar då? inte i uppsala kan jag tänka.. skulle vara kul o titta på nån bil o få lite inspiration och en vision hur det ska bli :) mvh johan |
|
|
Det är bara att ligga i sen kommer det som ett brev på posten ;-) Jag är en "liten" bit från Uppsala, jag finns i Perstorp (skåne) och skruvar. Jag jobbar "förfullt" på min hemsida...men under tiden kan du kolla lite på Kinbys e28, som är helt färdigbyggd. Länk |
|
|
ja det va en liten bit :) så du ska göra en sån.. mhm kul !! hoppas det blir bra allting o skynda på med sidan! mvh johan tänka sig att första bilen skulle bli en kryssare |
|
|
mhm va det din bur den där bilden på bilen som va upställt på pallbockar!? fan va nice kanske ev. ska härma dig där :) iaf fram till b-stolparna tänka sig att första bilen skulle bli en kryssare |
|
|
Japp, det är min e28a....och jag jobbar både med sidan och med bilen så mycket jag pallar...bilen ska vara race klar till våren/sommaren (har jag tänkt). Kanske inget fel om du även monterar rören vid A-stolpen samt vindrutan/dörrsträvorna samtidigt ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.