|
|
|
|---|---|
|
Hej... köpte för en vecka sen en himla fin 528 96:a... Den har gått i Tyskland från början så det finns ingen halvljusautomatik på den. Och på verkstaden där de skulle programmera om bilen, så lyckades de inte ens komma åt själva styrprogrammet. En av killarna på verkstaden sa att 96:orna helt enkelt inte kan omprogrammeras, men det har jag lite svårt att tro, för visst såldes det BMW i Sverige 1996 också? :-) Finns det nån som vet hur man programmerar om min bil? Är detta ett vanligt problem? | |
|
Jag programmerade om min fd 528i 97:a till halvljusautomatik... /Simon |
|
|
Andele: Jag hade samma problem med min 97:a. Tydligen så förfarandet annorlunda på dom tidigare e-39:orna. Det var någon kod som skulle knappas in för att dom skulle komma in i ljusmodulen. FörenadeBil i Malmö löste det på min efter lite "om och men". Min 528i Touring Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Verkar var nått handhavande fel, min är svensksåld med halvljusautomatik så visst måste det gå på en-96- Tyvärr så är min lite felprogramerat tycker jag då jag inte kan stänga av ljuset med tändningen på, dvs halvljusautomatiken är proggad med knappen i 0 .läge,De flesta andra jag gjort bekanskap med har halvljuautomatiken proggad med knappen i tillläge och kan då stänga av ljuset manuellt vilket är bättre i vissa fall. Mittljus stängs även av när knappen står i tilläge vid tändningsfrånslag Men saknar funktionen att kunna stänga av ljuset i tändläget. Men detta kanske är nåt som kan proggas om eller är det enbart -96 orna som har det proggat på detta vis. ///MVH Hasso |
|
På min 97:a sågick det inte att lägga in halvljusautomatik. Orsaken är, enligt BMW i Solna att minnet i LKM:en inte räcker. F.ö. har även Borgs Bil också gått bet på detta. Jag rekommenderar istället att installera Folkes halvljusautomatik som finns beskrivet under Gör-det-själv, det har en mycket bättre funktion är BMWs original! Mvh, Steaman |
|
|
E39 tillverkade 1996 går ej att programmera halvljusautomatik på. Hasso: Din kan ju ha "klassisk" ej programmerbar halvljusautomatik då den är annorlunda än på andra E39??? På min nuvarande 97:a och på en tidigare 97:a har det gått smärtfritt att slå på automatiken. Bägge bilarna med Xenon men jag tror inte det har någon betydelse. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
BMW Solna programmerade om min 528 E39 1996a till halvljusautomatik. Bilen är från tyskland o det var inget problem.. Dåvarande Henry Melin bil AB Sa att det inte gick att programmera min 96a.... Men ack så fel de hade.... mvh matte |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just det som är problemet, istället för att erkänna att man inte kan eller vet hur man gör, så säger man att det inte går. Det är bara att läsa innantill i sin egen dokumentation att det går, men det är dom för ointresserade av. Borde var upp till märkesverkstaden att vilja lära personalen sig det mest elimentära. ///MVH Hasso |
|
Vill dock tillägga att De bytt ägare o personal o är väldigt trevliga på BMW Danderyd nu.... HAr gått över till o handla där istället för Solna nu. Får tillomed rabatt ibland utan att fråga om det.... //matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.