|
|
|
|---|---|
Lotus Samuel |
Jag har mätt lite på mina 323stakar och 524 dieselstakar. Det som skiljer är ju att 524stakarna är lite grövre och har större hål till kolvbulten (26mm). Men jag har funderat på om man inte kan pressa i en bronsbussning som man brotschar upp till 22mm. Då borde det gå använda dieselstakarna?! Ser ni nåt problem med detta? Blir det för mycket material till bussningen? Jag vill ju att det ska hålla för 500hk iallafall. Motorn är en M20B25 2.7l och det är alltså turbo som gäller. |
|
har en bekant som nyligen tillverkade 4st stakar till en 318iseller vad den hette, 16v var det,superstarka h-profil,bilen finns i Tibro,nån som känner igen sig?kan ju kolla om han vill göra fler stakar.han har gjort stakar till andra bilar åxå,men det var ford 351 cl,har jag för mej.hursomhelst, han är överjävlig på tillverkning av braåha grejer.mejla så ringer jag honom. svenningstorp@telia.com |
|
Lotus Samuel |
H-profilstakar vore ju trevligt. Men då börjar det ju kosta massa helt plötsligt å det va inte riktigt meningen. Ny fråga: Nån som vet vad det är för material till bussningarna? Att det är nåt form av lagerbrons har jag fattat men jag skulle vilja ha det lite mer specificerat. |
SpineKracker |
skulle vilja haft en turbogrenrör till en m20.. tror du han kan fixa det, isf till vilken kostnad ca? |
|
grenrör kan krister på kl-racing göra.Länk Lars som gjorde stakarna behöver ha nåt med lite mer utmaning=krångligt för att man ska övertala honom. flänsar och dyligt kan ju med fördel laser skäras,tex hos rotage i kvänum. lager brons, tror att det finns "universal" vevstaks bussningar, typ som ämnen att köpa hos motorrenoverarna. är det däremot nån som vill ha ett saab grenrör så fixar jag det. |
|
tn |
Tror du han kan tillverka 8st stakar till ford v8 460? tn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.