|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har precis bytt stötdämparna fram på min bumse (på verkstad). Kan det vara så att de fipplat till det vid bytet så att bromsarna ligger på, för jag tycker att efter bytet så drar bilen märkbart mer bensin, samt att den allmänt känns segare vid acceleration? Fast bromsarna vekrar inte bli varma eller nåt sånt, och även efter 30mils körning så tar bromsarna som de ska. Jag tycker att om de låg på borde de bli varma och mattas av? Vad tror ni? /Mikael 523i -96 | |
|
Testa med att knuffa bilen förhand med motorn avstängd, kan du göra det, ligger inte bromsen emot CHS |
|
|
Hej. Har nyligt köpt bil , och fick för mig att den gick tungt. Och den drog decilitern över BMW´s uppgifter , och har på tidigare bilar (andra märken) legat under. Jag bytte belägg runt om och skivor bak med tillhörande handbromsbackar. Bromsbackarna hade korroderat så kraftigt att beläggen tryckte på trumman , var ett svårt att få av skivorna pga att backarna var min. justerade och inte gick att lätta på. Nu går bilen märkbart lättare , och förbrukningen har jag inte hunnit att kolla men skall man gå efter förbrukningsmätaren så går den märkbart lägre. Att rulla bilen med handkraft är nog ett svårt sätt att upptäcka om att bilen rullar onormalt tungt , särskilt om man inte har någon referens( om den inte rullar väldigt tungt). Och i mitt fall gick bilen att med handkraft rulla. Mitt tips är att kolla så att inte service killarna gett bilen mer service än du trott , tex lufttryck i däcken. W |
|
|
Hej... Varför inte hissa upp den med domkraft och prova snurra på hjulet...ganska enkelt sätt att kolla om bromsarna ligger till... MVH |
|
|
Hej, Bilen går att rulla hur lätt som helst (nåja, med hänsyn till dess vikt då) med enbart handkraft, så det lutar väl åt att de inte ligger emot. Fast jag undrar just vad det är som är snett då... :-/ Jaja, får väl undersöka vidare. Tack för tipsen iaf. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.