AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
524

Förbesiktning

Dr
32
Drago
318 i 92
Jag har fått erbjudande om fri förbesiktning på min BMW, av BMW verkstan i stan. Är det någon som har erfarenhet av sådan förbesiktning? Kommer dom att försöka blåsa mig på dyra reparationer?

Drago
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Såna här erbjudande från vilket märke det än är så brukar de alltid hitta "fel" som de vill åtgärda.
Det är enbart för att skaffa sig jobb, det finns ingen
som gör nåt gratis i bilbranchen.De lever mycket på personers okunnande. Låt besiktningen hitta
"felen"och åtgärda det som isåfall behövs.

Hasso
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Jag nappade på BMW i Solnas erbjudande om fri förbesikting. Visst är tanken att de hoppas få mer jobb etc, och visst hittade de också en del fel (samtidigt som de missade några väldigt uppenbara, såsom en helt verkningslös handbroms t.ex!?!). Deras egen rekommendation var dock att inga av de fel de hittade var så allvarliga att de behövde åtgärdas och att jag istället skulle vänta och se vad SBP sa först. Inga sura miner att det inte blev något således. I måndags besiktigade jag Pärlan utan anmärkning! :-))
Det är ju ingen som tvingar dig att reparera prylarna om de nu hittar nåt hos BMW.
Lika bra att låta dem titta på bilen, och sen kan du ju ta ställning till vad du vill göra åt det. Kan ju tex lämna in bilen till nån som gör jobbet billigare... :-)

/Micke
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag tycker det var en bra ide att lämna in på förbesiktning,tyvärr har bmw här i umeå slutat förbesikta bilar som är äldre än 10år,o verkstadskillen sa att det var direktiv från bmw centralt...dvs gratis förbesiktning pratar jag om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.