AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

gungande motor

di
12
diabless666
BMW 316i -93
motorn gungar när den är kall, ibland så slocknar den direkt...någon som vet??
du menar ojämn tomgång? isåfall är det tomgångsmotorn som sjunger på sista versen

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
di
12
diabless666
BMW 316i -93
vad kostar en sån motor? är det inte den silverfärgade som är asnluten på insuget & luftfiltret
kallt? inte kondens i bensinen? testa hälla i k-sprit i bensinen..om den vajjar på tomgången dvs..

inte ska tomgångsmotorn dö efter 10år?
min tomgångsmotor närmar sig döden mer o mer. alla slangar o sånt är hela. nej det är den silverfärgade runda "burken" som är ansluten till en slang från bälgen och en slang som leder till insuget någonstans och en 2-polig elkabel

di
12
diabless666
BMW 316i -93
jag har hört om man tar bort batterikablarna och låter den vara i ca 1 timme, sedan så kopplar man tillbaka batterikablarna, så startar man bilen och låter den gå 5 min på tomgång...alltså den reglerar tillbaka tomgångsläget för tomgångsmotorn! kan det verkligen stämma?
du menar tills den blir driftsvarm!

Bm
50
Bmw 328i
bmw 328i -97
jag har samma problen men inte alltid det händer mäst när bilen är lite varm
hittade mitt fel idag, en av plast/gummi rören som går in vid kylaren, ner till under generatorn, vet ej va de för grejj..där sipprar de in/ut luft för mig, därför min hoppas på tomgången, tydligen är de för att gummit/plasten blir så stelt nu när de e kallt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.