|
|
|
|---|---|
| motorn gungar när den är kall, ibland så slocknar den direkt...någon som vet?? | |
|
du menar ojämn tomgång? isåfall är det tomgångsmotorn som sjunger på sista versen "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| vad kostar en sån motor? är det inte den silverfärgade som är asnluten på insuget & luftfiltret | |
|
kallt? inte kondens i bensinen? testa hälla i k-sprit i bensinen..om den vajjar på tomgången dvs.. inte ska tomgångsmotorn dö efter 10år? |
|
|
min tomgångsmotor närmar sig döden mer o mer. alla slangar o sånt är hela. nej det är den silverfärgade runda "burken" som är ansluten till en slang från bälgen och en slang som leder till insuget någonstans och en 2-polig elkabel "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| jag har hört om man tar bort batterikablarna och låter den vara i ca 1 timme, sedan så kopplar man tillbaka batterikablarna, så startar man bilen och låter den gå 5 min på tomgång...alltså den reglerar tillbaka tomgångsläget för tomgångsmotorn! kan det verkligen stämma? | |
|
du menar tills den blir driftsvarm! "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| jag har samma problen men inte alltid det händer mäst när bilen är lite varm | |
| hittade mitt fel idag, en av plast/gummi rören som går in vid kylaren, ner till under generatorn, vet ej va de för grejj..där sipprar de in/ut luft för mig, därför min hoppas på tomgången, tydligen är de för att gummit/plasten blir så stelt nu när de e kallt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.