AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.436

Finns det nån BMW som gör 0-100 på under 4,4 sec ?

Sida 1 av 2
jag undrar om det finns nån bmw som gör 0 - 100 på under 4,4 sec i original utförande alltså mwh /Robban
Nej.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Men det finns flera icke orginal BMW som gör det i detta avlånga land.

Kilander, Hammarström, Sahlin, BMW-Andreas, Bäckis, Stefan Skag(er)sten, osäker på hans efternamn. I alla fall han med en 635! Rör-ohlson?
Finns säkerligen fler som gör det, men det är de jag kan komma på nu.
sen måste man va jäkligt duktig som förare om man har ett kraftpaket på bilen som gör så att den kan ta sig till 100km/h på under 4,4sek..

Men som orginal finns de nog inte ngn vanligt svensson-BMW(standard gatbilar) som gör under 4,4sek..

själv gör ja o-100km/h på 0,5-1,5sek..helt underbart..
:) eller så gör ja de inte?
Vad fick dig att undra om tiden på just 4,4 sekunder?
Vad jämför du med?

/Anton
jo det är så att jag och chefen på mitt jobb tjafsar om vilket bil märke som är det bästa. Jag säger så klart bmw men han säger mercedes och i går så kom han med en lapp och satte på min maskin och sa läs det här Sen gick han. Då hade ju mercedes kommit med nått riktigt monster på 612 hk som gör 0- 100 på just 4,4 sec så jag tänkte hitta en bmw som var väre men det blir nog svårt Det var därför jag undrade !! MWH Robban
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kontra med McLaren F1 GTR, den har en BMW-motor på 627hk!
0-60Mph på 3.1 sek!!!!

Kolla länken:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
....om han börjar gnälla om att F1 var gjord av McLaren, kan du säga att även Mercedes SLR tillverkas av McLaren!!!

Här är ytterligare lite info:
Länk

För att strö ytterligare lite salt i hans sår, kan du säga att det var ca fem år sedan man slutade tillverka F1 (1998).....
:oDDD

Mvh

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har hastigheten 0-100 med vilket bilmärke som är bäst :)))
Jisses hade jag ingen aning om.

///MVH Hasso
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hasso, vist är det så!

Eller gör man helt enkelt som när man var liten:

Kollade på bilarnas gradering av hastighetsmätaren.
Den bil som hade högst siffra i slutet av skalan, var bäst!

:oDDD

Mvh

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan: Inte liten, mindre, vuxna blir vi aldrig enligt vissa, men visst har du rätt, det är skalan på hastighetsmätaren som är den avgörande faktorn.

///MVH Hasso
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
coupépower vilken Merca va det han menade som va ett monster?

CLK GT-R ?

Peter Hammarströms M3 e36 turbo och Jocke shalins M3 e30 turbo är nog dom BMW´s i sverige som gör 0-100 snabbast
Kan det vara MB CL S AMG som din chef lovordade?
Den har en V12 dubbelturbo, 612 hk och vrid på 1000 nm. Den ska göra 0-100km/h på 4.4 sekunder och 0-200 km/h på 13.3 sekunder.
Ej prissatta för svenska marknaden ännu.

Läste detta i senaste Vi bilägare.

/Anton
Tyvärr kommer din chef fortfarande att vara chef i den här frågan.
MB är utan tvekan snabbare än BMW i raktframprestande just nu bland dom västa modellerna.
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Anton..du har nog rätt..

Den bilen jag trodde han menade gjorde 0-100 på 3,8sec

Mercedes clk GTR roadster Länk
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Haha nu hittade jag en bmw som gör 0-100 på 4.4sec
om den är massproducerad vet jag inte.
Länk
V8 på 514.9 hk toppar 309blås
Kunskapen finns inom BMW. Många hävdar att BMW:s F1-maskin är den bästa/starkaste i F1-cirkusen just nu och under turboeran, som är den starkaste någonsin lämnade BMW:s motor över 1400Hk under kval, vilket skall varit mest även det. Det roliga i kråksången är att blocken till dom motorerna hade sin grund i motorn till BMW 2002.

Det vill ju till att MB är snabba rakt fram, för när kurvorna kommer har jag hört att dom välter. ;-)
Måste faktisk erkänna att de nyare mercorna är grymt mycket mer körglädje i. Provkörde en C200 kompressor 03'a idag, tyckte faktisk att den var minst lika körglad som min bmw. Tidigare har jag kört en E200 från 98..den var ju som en buss att köra. Så mercorna har ryckt upp sig betydligt kan man säga..men en bmw är ju alltid en bmw..men gubbmercorna finns inte längre iaf..
Är tyvärr lite osäker på vad det gällde för klasser, men jag har för mig att det gällde en jämförelsetest mellan BMW i 500-serien och motsvarande Mercedes-modell. BMW hade i princip sopat mattan med sin motsvarighet hos Mercedes, som avfördes som just "gubbig" i jämförelse...

Mvh Jörgen
Jag glömde berätta att det var en jämförelsetest som stod i en motortidning för bara någon eller ett par månader sedan.

Mvh Jörgen
Vad det gäller nya 5 serien vet jag inte. Jag jämförde bara vad jag tyckte Mercedes C klass och min Bmw 318 kändes, jag tor säkert att nya 5 serien är sportigare än mercedes E klass. Annars så får nog bmw killarna i tyskland leta nya jobb :)
Jag tycker dock att det är lite synd att bmw inte har en motsvarighet till MB SL. Kanske ny 6 serien kommer som cab..nån som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.