|
|
|
|---|---|
|
vad skall jag ta mig till? skulle slänga på vinterdäcken idag. när jag bytat alla hjul utom det sista så vägrar låsmuttern att gå av. den ser rundad ut och det blir inget grepp med hylsan..=( vad skall jag göra? kan jag få av den själv på nåt sätt lr måste man till verkstad? för det går väl å få bort den utan att slå i sönder min fina fälgar? | |
| Slå en lämplig hylsa över den | |
|
En stor rörtång skulle fungera utmäkt.. M.V.H Mauricio Villasmil |
|
|
been there done that..=/ men tack endå |
|
| man kommer inte åt med en rörtång..=/ och den sitter som berget..=( kan inte en verkstad hjälpa mig? | |
changco |
Borra upp skiten, eller så borrar du ett mindre hål och skruvar in en fejk gänga då ska den dock vara felgängad sen skruvar du bara in en skruv och drar åt, så kommer muttern upp! |
| Om du har tillgång till migsvets, svetsa på en mutter el. dyl. sen borde det gå! | |
|
Testat med "Torx a la Bosse-Bildoktorn"??? "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
tack för svaren.. svetsen får någ vänta.. kan ju förstöra fälgarna en del.. blir nog till att skruva in en annan skruv. hur går bosses teknik till? funkar inte den bara på småskruvar? tack för alla snabba svar =) |
|
|
Börja med o skaffa torxbits av god kavlitet kostar typ 30-50kr...Borra sedan ett lagom stort hål i bulten som skall lossas....Banka in torx:en...Sen tar du o o lossar allt (örhoppningsvis)med ett halvtums t-handtag (förutsatt att torx bitsen/hylsan har halvtums anslutning vilket säkerligen krävs för att lossa hjulbulten...)Denna metod funkade utmärkt för mig när en bult som höll bromsoket på min Polo helt enkelt bara gick av...:-(... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Du ska inte svetsa på fälgen, untan på bulten..och sen snacka vi migsvets inte pinnsvets. Har funkat för mig i alla situationer. Men du gör givetvis det som passar dig bäst. |
|
|
moose: MIG sprutar massor, tig är enda alternativet om man inte vill sabba fälgen helt. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Sen förmodar jag att bultarna är galvade,så då har du svetssprut på hela fälgen // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.