AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
671

Hjälp med däckval!

To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Vad hadde ni valt?
Gislaved Soft Frost
Eller GOOD YEAR UG 400

Dimensionen är 205/50 - 16

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Aldrig ett odubbat....
UG400 kör jag med nu, har dock bara rullat ett par dagar med dem så jag vet inte ännu (tysta dock). UG500 har vi på andra bilen de är kanon.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inget om det är odubbat:)) allt annat är surrogat.
GYUG 500 är bland de bästa dubbade, men någon odubbad typ blev totalsågad i nått test.
Gislaved är ju aldrig fel,ett stabilt och tryggt val.
Kör förra generationens -00 GY UG 500 dubb, bland det bästa i vinterdäck jag åkt på.

///MVH Hasso
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hasso: UG400 är dubbat, iaf mina...
ha
98
hazard
320i touring -98
Om man vill köra utan dubbar, de nya Michelin MaxiIce är mycket bra enligt en test nyligen i Aftonbladet. Om man vill ha dubbar kan man ju som jag själv sätta på Gislaved Nordfrost 3 195/65/R15 på BMWn. Väldigt oglamoröst men Continental som gör Gislaved nuförtiden verkar ha som tradition att alltid testa sina däck väldigt noga på BMW bilar. Något som BMW otacksamt nog betalar tillbaka med att aldrig någonsin montera Continentaldäck på sina bilar!

Sätt in Philips Visionplus lampor i halvljusen och kör lugnt i vinter !!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hazard, BMW monterar ofta Continentaldäck på nya bilar.

Jag har en uppsättning 16" originalfälgar som har Conti-sportcontact monterat från BMW!

Detta gäller iofs sommardäck, men det brukar nästan alltid vara sådana monterade vid nybilsleverans (Det finns tydligen ett tillval vid nybilsköp om man vill ha den levererad med vinterdäck direkt från fabriken, men det är nog inte så ofta någon kryssar i det tillvalet....)

Tycker inte heller att dubbfritt är bättre på något annat än att de är lite tystare än dubbdäcken.

Tar gärna lite dubbrassel om det ger bättre vinteregenskaper!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ha
98
hazard
320i touring -98
Det där om inga Continentaldäck på BMW var nog mest ett skämt. Jag brukar läsa lite tyska bilartiklar på nätet och då får man ett intryck av att Continental verkligen jobbar hårt på att deras däck skall passa perfekt på BMW. När man sedan läser om premiären för nya lyxmodeller från BMW så sitter det oftast Michelin eller Pirellidäck på bilen. Continental har väl inte den rätta glamoren!!!

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
hazard: Er inte Dunlop også ofte montert på bmw orginalfelger?
På bmws tillvals fälgar brukar man få välja mellan Dunlop sp9000 eller michelin Pilot.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Wendtan, det kan även vara continental eller Bridgestone. (kanske Pirelli och Good Year med)
Vissa fälgar levereras med ospecificerat märke på däcken.

Det verkar vara lite olika alternativ beroende på vilka fälgar det är.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Kan det variere fra land til land kanskje? Man bruker jo ofte andre typer dekk i norden enn i andre land.. (Kanskje inte så stor skillnad på just BMW/Tyskland?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.