|
|
|
|---|---|
|
jag har min 525:a på halvförsäkring som jag tecknade för en dryg månad sen, sen dess har jag bytt framrutan. ringde idag och sa att jag ville byta ner mig till trafik bara eftersom jag inte kommer köra så mycket pga av att jag får tillgång till en annan bil och det känns onödigt att sitta och betala. Han var inte så pigg på att byta ner mig, utan sa att jag inte kunde det "vaddå?, har det hänt något med bilen" yttrade han sig. inte alls sa jag. Han sa att jag inte kunde byta ner mig till trafik, i så fall skulle han ändra det ifrån då jag tecknade försäkringen, men då vet jag att jag kommer få betala dyrt för framrutan själv ju, och jag antar att han såg att jag tog framrutan på försäkringen för 1-2 veckor sen. Kan nämna att jag har Länsförsäkringar. Jaha? vad ska man göra nu då? ställa av bilen på skoj ett tag? sen ställa på den igen och säga att man vill ha trafik då eller? ....förslag? ... | |
|
Självklart blir de gnälliga om du först tecknar försäkring, sedan direkt utnyttjar den för just glas som är det vanligaste "bedrägerimomentet" och när det är gjort så vill du säga upp den... De sysslar ju inte med sponsring... Med allra största sannolikhet så hade du trasig vindruta vid teckningstillfället och bör således behålla försäkringen eller pröjsa rutan själv. Behöver du inte bilen så sälj den. Du får ursäkta men sånt beteende gör mig asförbannad, nu får ju jag och alla andra betala din ruta. Sådana som lever på andra brukar kallas parasiter..... |
|
|
Är väll så att man skriver ett kontrakt på 1 år vanligtvis. Man förstår ju försäkringsbolagen. Just som i ditt fal att skaffa halvfösäkring, byta ut vindrutan, och sen byta till trafikförsäkring. Om alla skulle göra så blir det ju lite jobbigt för försäkringsbolagen = högre premier för alla. Därför skyddar dom sig genom att man har ett avtal som löper på 1 år eller liknande. ///Jesper |
|
changco |
USCH, det kommer straffa min försäkring på min kommande m3a, gör så att du sponsrar den genom att tecka helförsäkring! |
| okej, jag förstår eran vink såklart. Nu visste inte jag att jag skulle få firmabil ett tag framöver. Får väl helt enkelt sälja bilen då så blir alla glada. Men värst vad alla blev gnälliga, ni vet väl att det är försäkringsbolagen som utnyttjar kunderna, inte tvärtom. En vän resonerar som så att det är bättre att inte betala några försäkringar alls, och då det väl händer något så blir det ändå billigare. Men tror inte han menade bilförsäkringar men ändå, vi förstår vad jag menar. Man ska inte vara dum. | |
|
Om du nu so mdu säjer ha fått reda på i efterhand att du ska få firmabil så varför ställer du inte bara av den för ett tag framöver och tar bara en garageförsäkring så länge. MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
"känns onödigt att sitta och betala"... Jo, men det är ju så med försäkringar, man betalar för "inget" tills att något händer. Att bara teckna försäkring när något har hänt, få det betalat och sedan direkt säga upp försäkringen är ju tyvärr inte möjligt i verkligheten. Av en mycket begriplig anledning. Just halvförsäkringen täcker ju stöld, brand mm. som kan vara bra att ha även om man inte kör så mycket. /T |
|
Måsen |
Känns som man betalar för ingenting till olyckan är framme, sen får man ingenting iaf... Banker och försäkringsbolag beter sig som rena maffian ibland, befogat eller inte, det ska inta jag bedöma, men så är det. Fan vad det stör mig. Jag har betelat premier till LF för bilar motorcyklar, olycksfall (5 pers), villa/hem, lösöre och fan vet vad i 14 år, törs inte tänka på hur mycket pengar det är. Sen händer följande, Länk Just nu suger LF fett, ska göra ett nytt försök att resonera med dem på måndag, funkar inte det har dom sett mina slantar för sista gången. |
Måsen |
Det funkade, ingen bonusreducering och 2 av 4 tusen av självrisken tillbaka. Jag stannar hos LF efter detta. Synd bara att det behövde bli en strid på kniven innan det löste sig. |
|
Ni kan ge er på att det där 1 års kontraktet kan brytas hur lätt dom helst, bara ni vill byta upp er från trafikförs till halvförs...? Eller vad tror ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.