|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en business CD med icke-BMW slutsteg där det brusar och knäpper i ena kanalen på låga volymer. Jag har kollat steget och högtalarna / lågnivåomv. som alla verkar OK. Ngn som har ngt tips? Jag vill inte köpa en ny BMW CD för 5000. Tom de på skroten kostar 3500...... Tacksam för tips och hjälp! | |
|
Det jeg har hørt er at omvandler du høgnivåsignal til lågnivåsignal så risikerer du støy for du du forsemrer signalet i denne prosessen. Kobler du til et slutsteg som takler høgnivå (f.eks DLS) så er sjansen for støy mindre, tror jeg. Har lest om andre årsaker også, men har inte helt koll på det, det har lissom inte festet seg oppi hodet. Hehe. Hvor du monterer slutsteg, jording, lengden på diverse kabler (noen bør være korte for å elliminere støy, vet inte hvilke eller om det gjelder i ditt tilfelle), se til at OM strømkabelen krysser signalkabel/høgtalerkabel, så skal de inte ligge parallelt. Isåfall bør de krysses diagonalt (90 grader).. For min egen del lurer jeg på hvor man tar høgnivåsignalen fra. Kanskje du kan forklare meg? |
|
|
Börja med att ta bort insignalen till steget, blir det tyst då? I annat fall ligger felet inne i slutsteget. Sen kan du testa och korskoppla ingången ute vid lågnivåomvandlaren, dvs koppla höger till vänster ingång och vice versa och se om felet flyttar sig. I så fall kommer störningen ute från "nyttosignalen". Morten: Man kan tappa av högnivå från de tvinnade högtalarkablarna bakom den yttre vänstra löstagbara delen av ryggstödet i baksätet. Sen får man ta sig igenom tätningen över vänster hjulhus och bak till skuffen med kablarna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.