|
|
|
|---|---|
|
Varje gång när man ska köra i väg med bilen så tjongar det till i fram, låter ungefär som fjädern stäcker sig, man känner det lite i ratten. Men detta e bara när bilen är kall... *Detta har jag undrat över i ett halvår* så e det nån som har en förklaring på detta, emotages det tacksamt. ../molle | |
| Jo, kolla in slingan ,konstigt ljud från styrning efter start-vi är fler som har samma problem. Är rätt säker på att det är något med servostyrningen, kanske pumpen. Har själv bara haft problemet i ca 1 månad, men då vet jag att det inte är jätteakut. Det är nog något som bör åtgärdas, känns som att ngt slits och kommer att gå sönder. Hos mig uppkommer problemet ca 5-30sek efter jag startat beroende på hur mycket servon får arbeta, ett tjong och sedan inget mer. Då flera har problemet borde ju verkstäderna veta vad det är. Fortsättning följer... | |
|
Mitt tjong kommer alltid när jag kört iväg ca 5 meter, tror därför det är abs:en som gör en "check". Fenomenet har varit på tapeten förut och detta är iaf min slutsats. Mvh Anders S. |
|
| Ingen chans att det är ABS:en, isåfall har min ABS börjat göra en check alldeles nyligen eftersom ljudet började för nån månad sen. | |
|
Intressant, men jag tror inte det är servo pumpen,eller abs`en därför att problemet återkommer bara vid kall-körning och att ljudet kommer även ifall du kör iväg utan att röra på ratten =/ ... ../molle |
|
| Jag har exakt samma ljud när jag startar och åker iväg med endast kall bil...låter som en fjäder tjongar till...skumt | |
|
Samma här.. men är det ingen här på forumet som vet vad det kan vara.. Ingen som har lagat felet? /Micke |
|
|
Har samma problem med min.. Det tjongar till första gången på ettan.. sen kommer det bara tillbaka om stängar av och sen startar motorn igen... tjong... Help BMW - När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.