|
|
|
|---|---|
|
En 740 E32 diamantsvart shadowline 19000 mil, Alpina fälgar, sänkt, ACC nyrekond., buffel, allt el, fet stereo med tv och dubbla video, GSM telefon, färddator, dubbla airbag, träinredning mm import -96 av firma, ingen servicebok några stenskott och ytlig rost i bakskärmarna som förmodligen fixas nästa vecka på verkstad. Vad tror ni bilen är värd? Tacksam för svar! //Daniel | |
|
Svårbedömd bil, massor av utr och ingen servicebok...60' om det är en 92:a, nyare är lite dyrare, lär inte vara speciellt lättsåld när det är dags för det.... kanske kan du ta bort TV/videoutrustningen och få ned priset. Kostar nog minst som en M5 att äga skulle jag tro.... Rost bådar inte gott heller. Simon |
|
|
hmm, jag hade inte alls sagt samma pris... har letat en del 740 och jag har knappt sett någon för under 80'... Det gäller byte för mig, med min M5 -89 och jag kanske kan få några kronor emellan...? Min har all utrustning inklusive ny lack och 3,8l fälgar. //Daniel |
|
|
Danne, det hela är upp till dig...kolla vad en motsvarande kostar på se.mobile.de och bilda dig en uppfattning. Tänk på att 740 e38 börjar komma nedåt 120-130' för en 94-95:a vilket borde pressa på 740 e32 något ordentligt. Simon |
|
|
Det känns lite som att M5:an bör va värd mycket mer och vara mer eftertraktad. Jag skulle krävt en bra slant mellan. Jämför med denna tex: Länk |
|
|
Kul annons du la in Kentsamuel. En 94'a som gått 11.000 mil med ny motor och automatlåda. Med servicebok dessutom... Mr C |
|
|
Såg oxå den annonsen på blocket, den var billig...hmm, svår bil att bedömma värdet på... finns ju inte så många 740 att jämföra med... men kollar man på firmorna ligger de flesta över 90' simon, bra idé att gämföra med mobile, eftersom där finns mkt bilar ska jag gämföra M5:or med 740 och se prisskillnaderna där i Tyskland. //Daniel |
|
|
Eftersom du säljer din bil privat får du räkna med det värdet som gäller vid privataffär. Detta faktum är svårt för många att förstå, jag har försökt att sälja min bil en i två veckor nu och har fått många bytesförslag....dessa utgår alltid ifrån mitt extremt låga pris på min bil (129' begärt pris) och att de får extremt bra betalt, får tacka nej varje gång...som tur är är jag bra på att värdera BMW, för andra märken får jag kolla efter och för Saab (som ofta erbjuds) har jag en kompis som är mycket insatt. Som sagt, stå på dig Danne och gör rimliga värderingar av den andra bilen i förhållande till vilken nivå du själv ligger på. Önskar dig lycka till helt enkelt med din försäljning/byte! Simon |
|
|
Tjena Danneman>> Tänk på att den bilen du beskriver har många ägare.. minns inte helt men mellan 6-8st sedan den togs in 96. Kan aldrig vara bra. //John |
|
|
Johnjohn, behöver ju i och för sig inte vara någon nackdel med många ägare. Jag byter bil ofta för att jag tycker det är kul och jag sköter alla min bilar lika bra... Då har de i snitt haft bilen i ett år var... tja ganska många ägare är det väl, men M5:an verkar svårsåld nu när vintern närmar sig, och det känns som jag vill bli av med den nu, är ju rätt dyr att hålla och inte den bästa vinterbilen direkt... //Daniel |
|
|
Hej Nejdå jag håller med.. men det kan ju vara ett tecken för alla är ju inte som du och jag och har bilarna ett halvår trots att vi är nöjda. Bilen är ju väldigt go men man hade gärna sluppit alla ägare, rosten och haft en servicebok.. kan ju bli en dyr bil precis som din M5:a och min Porsche. //John |
|
|
jo, klart man börjar undra varför det har varit så måna ägare... har du tittat på bilen? Ska kanske se den i helgen? Serviceboken är ett minus... rosten det lilla som är, ska lagas på verkstad i dagarna. //Daniel |
|
|
Tjena Nej jag har inte tittat på den, bara bilder. Ser helgo ut men den måste helt klart klassas som ett riskabelt köp. Kolla den noga och pruta mycket. Skriv eller maila gärna hur det gick sen! :) /John *****Porschepower***** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.