AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
445

Problem med däckbyte

Då var det dags att sätta på vintersulorna.

Problemet är bara att jag inte får av däcket... :(

Lossar först mutrarna, vevar upp hjulet, skruvar av muttrarna helt, försöker dra av hjulet men upptäcker istället att det sitter som berget. Efter några försök med att gunga, trycka, snurra med mera var det bara att ge upp, skruva fast muttrarna igen och sätta sig framför datorn isället.

Har OZ racingfälgar och hittar inget tidigare inlägg om detta, så jag skulle vara tacksam för ett svar. Någon som har samma sorts fälgar? Något specialgrepp som ska till?

Och ja, det är första gången jag byter till vinterhjul på en BMW ;)
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Hissa upp bilen och lossa bultarna och sen tar du och sparkar på
däcket ifrån sidam så borde det lossa.
Annars så kan du lossa bultarna lite och sen köra bilen lite fram och tillbaka på parkeringen så borde dom lossa.
När du får på av dom så slipa bort allt skit på navet och felgen så snvänder du kopparpasta imellan fälgen och navet så slipper du samma problem när du skall lossa däcken till sommaren...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Ivarsch
Ja och en kompis hade samma problem nar vi skulle byta pa hans E30. Forsokte lossa bara lite pa bultarna o kora runt lite men det gick inte. Hissade da upp bilen bara lite och sen bornade. Odiffat snurrar dacket som har minst motstand. Kandes dock ganska farligt o sa.. men det gick! Men prova forst att lossa lite pa bultarna som ovan.. kor runt lite o se om det lossnar. Ett jarnror och sla o bonka fran insidan ar ocksa ett bra tips..

svenska tecken fungerade inte nu.. mysko.. darfar det ser illa ut..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.