|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har inhandlat en 325 92a för inte så längesen och har nu ett litet problem.. står med 2 bilar.. den andra är en alpinvit 318i -89 som gått 21300mil .. fint skick o så.. motorn går som en klocka,motorrenoverad o väldigt mkt saker bytade på den och full servicebok och jag har alla kvitton.. osv osv.. Är det lågsäsong på bilar eller? det hade känts bra om man kunde fått ca 15-17000 för den.. men är det verkligen ett överpris,hur långt ner ska jag gå egentligen? | |
|
vänta med att sälja till våren det är då det är mer folk som letar bil då |
|
ormen |
det är ingen överpris om den inte är "kex", jag fick bra mycket mer nyligen för min 91:a (E30) (318)... blev förvånad att jag fick så bra betalt, men den var i gott skick också.... |
|
Borde gå att kränga den bilen nu också. Många vill ha något fint att åka med på vintern då deras kanse ännu finare bil får vila sig. Dock så sägs vita bilar vara mer svårsålda än andra färger. Kanske ligger sanning i det? /Anton |
|
|
kan vara att den är vit.. men ändå.. fan. tråkigt o sitta med 2 bilar.. det är dessutom ny stereo i den också.. sattes i igår.. clarion cd,6´9or i hatthyllan m.m... bah |
|
|
Jag är ute efter en 318i alt en 316i och när jag tittar på en bil så resonerar jag så här: 1. Har bilen gått mer än 17 -18 tusen mil så är den så gott som ointressant såvida den inte är väldigt billig. 2. Den ska inte ha mkt rost, heslt helt rostfri. 3. Nybes + skatt. 4. S-såld och helst med S-bok. stämmer detta och bilen är i fint skick så kan jag tänka mig att betala en 16 - 17 tusen kr för den. ev lite mer om bilen är i exeptionellt fint skick. Antag att din bil är i fint skick och att den inte är rostig så skulle jag betala 12 - 13 tusen om allt annat stämmer på den, eftersom den har gått mer än 20 tusen mil. Är den inte nybesad så skulle jag inte betala mer än 10. Är den rostig så hamnar den under 10. för en 318is 16v skulle jag betala lite mer. Att bilen är vit är inget negativt, det hade varit värre om den hade haft metallic lack (svårare att rostlaga när det väl börjar rosta). Att det sitter en ny stereo i bilen, kvittar för min del. Det är inget jag skulle betala extra för. Att det är mkt delar bytta är positivt men du kan inte räkna med att det ökar bilensvärde speciellt mkt. Själv hade jag kvitton på nästan 20 000 kr som jag hade lagt ut på min gamla E34 och jag fick ändå sälja bilen billigare än vad jag köpte den för året innan. Det är iaf så jag resonerar nu när jag är ute efter en bil, jag vet att det finns de som inte håller med mig. Som en bilhandlare engång sa till mig: "Det gäller att hitta rätt idiot att sälja bilen till". mvh Mugge Länk (Såld) |
|
|
Alla är så rädda för miltalen, på en välskött bil med full bok är milen inget att haka upp sig på.. Min 525 har gått 34000 mil! |
|
|
jag får väl ta det lite lugnt och ge det ett par veckor till.. haft den ute på annons nu i 2v.. det är väl ingen bil folk springer efter men.. att saker e bytta höjer inte bilens värde markant nej, det vet jag.. men enligt t.ex. förra bilsport så ligger en e30 318i mellan 15-20000kr om den är i bra skick och runt 20k mil på mätarn. så fortf tycker jag att 17000 är ett bra pris. där e bara någon liten rostfläck på den,men inget övergripande. här har jag bild på den: Länk |
|
| jag hade min ute rätt länge också innan den blev såld, verkar vara lite segt med försäljningen just nu. | |
|
Det är bara att vänta på rätt köpare om du inte behöver pengarna nu. Vill du bli av med den på en gång så får du väl sänka priset, men jag tycker absolut inte att det är nåt överpris om bilen är i bra skick. Köpte min 320 -88 för 12 000:- för nån månad sen men då fanns det lite små fix på den också, så jag har väl lagt ut drygt 3000:- på att fixa till den också. /Andreas |
|
|
Lågsäsong, samt att högmilade 4-cyl är rätt kalla. Ett tips är även att lägga upp en bättre bild i din annons, där bilen syns tydligt (om du inte redan gjort detta). Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Sålde min porsche för kanske 6 veckor sedan... Fick rätt mycket betalt för den! En del mer än jag köpt den för... Mitt säljknep som genererade omkr. 50(!) telefonsamtal, var att lägga upp en separat säljsida som jag länkade till, med MYCKET bilder och info... Säljsidan e fortfarande kvar... (bilen såldes dock på 2 dagar) Kolla Länk för inspiration :-) (kommer ta bort sidan i helgen, har bara inte orkat än) mvh Sahlin |
|
|
ska prova göra en säljsida då.. kanske hjälper, har hur många bilder som helst på bilen.. lite lättare o visa skicket då! tack för tipsen! |
|
|
Robert Sahlin: Snyggt:)) Varför är det svårare med vita bilar? |
|
|
Starre: Vita bilar anses inte vara lika snygga. Mr C |
|
|
Robert// Snyggt! Kanske är något att satsa på nu när jag ska sälja touringen? 17k låter lite högt, eller vad säger du Starre? ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
KL: Ja det lät högt:)))i och för sig så är den inte vit........ Han precis snackat med FB......halv ca:5k/år |
|
|
Kristian Larsson: Klart du ska göra det... lägg en extra halvtimme vid datorn och tjäna massa fina tusenlappar... Bra timlön för den tids-investeringen ;) Starre: Det gäller i princip alla bilmodeller... märkte det vad gäller porsche-färger också... mvh Sahlin |
|
|
Robert Sahlin: Nu ska vi inte dra upp priset:))) |
|
|
Det är ju iofs inte så att man blåser köparen eller så, utan man ger köparna på marknaden betydligt bättre underlag för ett telefonsamtal... när det står mellan 40 i princip likadana bilar som är till salu kanske den avgörande faktorn är just mycket info om bytta/bra detaljer och bilder som visar skicket på alla delar av bilen... Jag vet själv med mig att jag inte ringer på en annons där det i princip står: "BMW 320, bra skick, inga prutare, ring!" utan hellre ringer på den jag har gott underlag till... Man köper hellre en bil man ser/vet är i toppskick, än att köpa en billigare som man inte vet så mycket om.. mvh Sahlin |
|
|
(forts.) ...speciellt om man får åka en bit för att se bilen! Då är det mer än ett stort plus att kunna visa mycket och tydliga biler osv... mvh Sahlin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.