AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
597

Bensinlukt 318i

ha
8
habe
318i - 91
Kraftig bensinlukt i samband med start . dock ej alla gånger-
har försökt lokalisera , men ej lyckats . Någon som vet om detta
är nåt känt problem??
al
86
alfons
320 cab -93.
Halloj, jag har EXAKT samma problem i min 318i. Svinstörande.

Bytte de två slangarna som kommer upp nerifrån vid torpedväggen och det blev lite bättre, men inte alls helt bra. Finns det ytterligare två små slangar in under insuget som kan vara kass också?

Jag har också upptäckt att det kommer en hel del bensinstank från bagaget, så jag måste riva ner och kolla hur det ser ut vid tanken och påfyllningen.

Ytterst tacksam för info från någon annan med samma problem. Tycker även att bilen drar onödigt mycket (prick 1l/mil), särskilt dyker mätaren när tanken är full (typ 10 liter på 5 mil!). Dock inga pölar under bilen.

Hjälp!
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Har haft samma bekymmer med min bil,har inte kunnat hitta någon läcka heller,vet ej var det kommer i från.Men min bil vekar dra normalt med bensin.
Kommer ni på något hör av er.
al
86
alfons
320 cab -93.
Det var nog flottören som hängt sig för nu med snart 15 mil körde sen full tank är mätaren fortfarande kvar på ca 50 liter.

Men fortfarande kvarstår problemen med besinlukt då och då.
Jag bytte de två små slangarna under insuget på min 316 E36M40, vanlig 6 eller 8 mm slang för bensin var det, går att hitta på t.ex OK eller nån annan mack och två nya slangklammer till varje. man kan ta bort antingen spjällhuset från insuget eller plocka bort den övre delen av insuget men då måste man lossa lite smågrejer vid torpeden t.ex luftintaget. plockade bort insuget (överdelen) å vek undan det. skar upp de gamla slangarna och satte dit nya.
har ni kollat filtret på undersidan av bilen mellan förardörr o framskärm?! den kan ha spruckit också i kanterna. upptäckte det på min, tog bort slangen, kapade en halv centimeter å satt tebax med nytt klammer. där blev det tätt (det sprutade/droppade bensin när man ruckade på slangen, OBRA)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
ha
8
habe
318i - 91
Tack för tippsen -- har bytt de två korta slangarna under
insuget,dom såg misstänkt dåliga ut.
Nya slangar och slangklämmor, och än så länge luktfritt.
Hade exakt samma problem på min 318i jag hade förr, och kan bara instämma att det sitter två stycken slangar under insuget. Jag bytte dessa sedan var det luktfritt så länge jag hade bilen.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.