|
|
|
|---|---|
|
För det första, vad ligger era CO-värden på med fungerande kat. på 318i -88 med M40-motor? Min ligger på 0.3 jämfört med min 525i -91 som ligger på 0.1. Då funderar man ju över om katten på 318´n är fullt funktionsduglig? Och i så fall kan man ju lika gärna rensa den då det är en -88. Men ger detta någon märkbar effektökning? Någon som har egna erfarenheter av detta? | |
|
för de första skiljer de ju 3 år i mellan dina bilar,sen att de vara skiljer 0,2 är ju ingenting typ för icke godkänd-gränsen ligger väl runt 2,5 om ja inte mins helt fel!? om de skulle ge nån effektökning i huvetaget om du rensar katten,möjligtvis lite grann. Men om ja personligen för säga mitt är de ganska onödigt me tanke på att de kan bli en del problem med SBP. |
|
patrick0209 |
Hej det kanske ger en effektökning men det är inget jag rekomodera för om det fins kat från fabriken ska den finnas där och funka det är det krav svensbilprovning kräver MVH Patrick |
| Tja, huruvida katten ska fungera är, om jag förstått det hela rätt, helt oviktigt då man endast mäter CO-värdet på bilar äldre än -89. Om bilen klarar CO-värdet med defekt kat är den med andra ord godkänd, bara katten sitter på plats. Det jag ville ha svar på är om katten är fullt fungerande vid ett CO på 0.3. Och om det är lönt att ödsla tid på att rensa den om den är defekt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu är det ju HC värdet som påverkas av katten och inte CO värdet i första hand. ///MVH Hasso |
| Jag har 0 i Co med katt... Plockar du bort katten blir bilen slöare på lågavarv... Därför tror din järna automatiskt att den blir piggare på höga... | |
| ska inte vara några större defekter på katten bara för att du har 0,3 Co | |
| Nä, jag ville bara kolla... Det är ju det som är så bra med detta forum, man behöver inte lära sig allt på egen hand utan kan fråga här först! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.