AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
705

Oljeläckage i bak?

Har problem med styrservon! Behållaren till styrservoolja tömms på några minuter. Har hissat upp bilen och tittat, hittar inga läckage i fram någonstans, pumpen är fräsh, slangarna är hela fina och rena...däremot i bak hittar jag olja som droppar från slutväxeln eller vad den kallas, klumpen!? Det var ganska mycket olja som droppade därifrån men kan inte lokalisera var det kommer ifrån. Jag hittar en hydraulslang som har fästning upptill på klumpen och den går faktiskt till motorutrymmet, men vad har det för koppling med styrservon? Varför läcker det i bak när det är styrservooljan som läcker?
Hänger ni med på mitt problem?

Tacksam för svar!

Hallå...nån måste ju veta!? Någonting styrs hydrauliskt i bakre diffhuset, men vad?
Nivåregleringen?

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är troligen ventilen till nivåregleringen som läcker, den sitter ovanför slutväxeln.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ok, tack!
Jag visste inte ens att jag hade nivåreglering (lite ny på BMW) Är det nåt som är standard? Hur funkar det?
Bara så jag vet nu när jag måste börja skruva *suck*
Snackade med BMW för en lite stund sen, och dom sa att det var en tryckledning som styr stabiliseringssystemet i fyrhjulsdriften.
För att föregå med gott exempel och avsluta en tråd jag har startat så har jag fixat problemet. Det var en hydraulslang som satt ovanför diffhuset som hade gått sönder, har bytt ut den och nu funkar servosystemet som det ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.