AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

Min E30 startar inte när den är varm.

ha
4
hasseson
320i touring -89
Jag har en fin BMW kombi från 89, en 320 touring så att säga. Den är lite dum när den skall startas, när den är kall så brukar det gå med lite övertalning men när man nyss har kört så är det helt omöjligt. En annan lite skum grej, som säkert kan ha med saken att göra, är att när man startar den kall och åker iväg så är den tjurskallig först någon minut, sedan efter någon kilometer så rusar tomgången upp till nästan tvåtusen. Och om man då stänger av den så får man vänta i tjugo minuter om man skall ha igång den igen.
Jag försökte med en flaska injectorcleaner men det gjorde det hela bara värre.
Ivarsch
Hallå!!!

Är det ingen som vet? Bror min verkar ha precis samma fel han..
Så kom igen nu alla som kan??
Visa användare
159
nybörjaren
325iK -87
Hmm kompisen hade samma fel me sin camaro z28.... gick inte att starta på 20 minuter om man stängde av motorn när den va varm....
låter som taskigt soppafilter eller dålig förpump. den verkar inte få åt sig soppan den vill ha. min bror hade ett liknade problem på sin 320-88. men den var LMM trasig på och drog konstant 1.5 liter milen

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Ett vanligt fel på bilar som inte går att starta eller dör när de är varma är att en sk "kallstartsinjektor" (finns väl olika namn) har hängt sig. Bilen får alltså för mycket bensin, BMW borde väl ha liknande system på sina motorer?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Hittade en tråd:

Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
14
dmax10mil
Bmw 320i -89
kolla så att tomgångsmotorn inte har cepat ur!!!
ha
4
hasseson
320i touring -89
Nu har jag upptäckt en till hysteriskt logisk sak med min vackra bil. Det är om man får så kallat kärringstopp så går det aldeles utmärkt att starta den hur varm den än är, så hädan efter stänger jag alltid av min bil genom att lägga i femman och släppa upp kopplingen sådär smygande försiktigt så att det garanterat blir motorstopp. Men nu undrar jag bara, är detta bra? Är det risk att man pajjar katen eller något?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.