|
|
|
|---|---|
|
Är det nån mer än jag som har 325 och har märkt att bilen låter som en gammal 240, minuterna efter start, nu när kylan kommit? (splitt nya tänddelar och olja) Jag menar, man blir ju lite ledsen... ...det ska ju låta BRUM! när man stolt drar igång sin sexa... /Niklas | |
| hur menar du att den tickar eller att den låter som en höfläkt? | |
| Nja, det är svårt att beskriva... ..det är nog inget allvarligt kanske till och med normalt, men den låter väldigt "rått", och efter nån minut när motorn fått lite mer temp så låter det som det ska igen... | |
328_huggarn |
har det varit några minus grader så brukar motorerna låta lite "konstigt" i någon sek. men det beror ju som sagt på HUR den låter ? p.s min mamma har en 240.. inge fel med den när det är jätte kallt, låter precis lika om det är -20 eller +20 =)) |
| Det är för att ditt motronic insprutningsystem känner av att motorn är iskall och därmed sprutar in mera bensin m,m för att den ska komma upp i temperatur. | |
|
OK, inget att hetsa upp sig för alltså.. Tack /Niklas |
|
|
328_huggarn: Jag kanske skulle sagt 360GLs, det är nämligen därifrån jag fått ljudet.... (kannon vinterbil, tills växellådan ramlade ner från sina oskyddade alu-fästen, smart volvo...) /Niklas |
|
328_huggarn |
ElNiko: hehe... precis.. 360GLs ej att förväxla med "lyxiga" Volvo 240GL =)) |
| hehe... exakt, 360 är ju mer av en "sportig" budget bil.. : ) | |
| Nej du kan nog vara lugn, den går på ett s.k uppfetningsprogram innan den blir ordentligt varm. Allt de där styrs av styrenheten (ECU). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.