AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.207

BMW på gravstenen

Sida 2 av 4
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Etsad menar jag naturligtvis :)

Mvh Janne.
Snacka om att BMW har ett starkt varumärke... :-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

E28:an är en MYCKET underskattad vagn... Vet i F-n om någon senare BMW gett så mycket "value for money" som den vagnen ;)

Mvh Janne.
Stephan,

Sunda tankegångar där. Var själv inne på ett B12 6.0 E-KAT emblem på stenen. :-)

Annars gillar jag idén att låta gjuta en B12a i naturlig storlek (nja, kanske inte naturlig...) och ställa på sin begravningsplats, inget namn, inget datum... bara ett stort stenblock i formen av en tysk supersedan! :-)

MVH,
E38B12
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
En E28 på gravstenen... Det riktigt värmer att höra. =) En sak är då säker, ska jag dö så ska det stå en lista med mina bilar jag har haft, och alla BMW ska stå med förgyllda tecken. Det kan då bli en ganska stor gravsten, för man förbrukar ju en del bilar.
Men jag skulle hemskt gärna vilja se bild på "E28 graven".

MVH Morgan.

Alla ni som vill bli kremerade med era bilar, varför drar ni inte i i värsta väggen på Nürburgring i 200-300 km/H

Detta kan ni göra precis innan ni hade tänk dö, ni kommer garanterat upp till Sankte-bmw och får fritt spendera er tid med valfri bmw verksamhet för alltid...

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
-->Deliq...har nog lite längre promenadavstånd än du, en mil ca. Niclas har pratat om en kompis som åker BMW, så jag förmodar att det är du det...

...undrar förresten hur BMW AG ställer sig till det här med gravstenen.....
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Dodger: BMW AG gillar nok inte det her med gravstenen.

Man vil jo inte bli saksøkt på livet når man ligger der død og hviler. Man bør legge ved en notis hvor det står:

"Gravstenen är en privat oberoende gravsten utan kopplingar till vare sig BMW AG eller BMW Sverige. Gravplatsen drivs utan vinstsyften och riktar sig till familie och de nermeste. BMW är ett registrerat varumärke som tillhör BMW AG."
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...DEN var bra Morten M ;)

Mvh Janne.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Ni skrämmer mig, folk:)

Micke K. bmwcs nr.05085
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
E38B12:
Den idén var inte dum, f*n va folk skulle vallfärda...:)

//Stephan

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nån som har en bild på den där gravstenen än?

Deliq
Har ännu inte lyckats få låna någon dig.kamera :(

Måste nog skaffa en egen snart, hur som helst så kommer bilder så fort jag har en dylik tingest till förfogande. Promise...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Deliq
>Dodger
En mil ?? var huserar du då ? Tierp, S-linge eller K-holm ?

M V H Deliq

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hade inget för mej idag så nu e stenen förevigad. Då jag tycker att den e värd ett bättre öde än att bara slängas upp på en hemsida nånstans så tänkte jag ikväll posta ett litet minireportage om min utflykt. Om det faller i god jord så kanske det finns för er att läsa om under morgondagen. Kan bara säga att den bilen måste ha haft ett stort värde för sin ägare. // CB.

Länk
Deliq
>Adrenalin
Ett bra initiativ tycker jag... ;-)

M V H Deliq

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Nu e min lilla samanfattning av dagen postad till redaktionen. Som sagt hoppas den faller i god jord och kommer upp till allmän beskådning på reportage sidan. Annars får jag väll behålla bilderna för mej själv :-)) // CB.

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Håller med Deliq. Vilket reportage kan väl passa bättre på BMWPower? :)

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Jag har ännu inte fått nått svar ang mitt lilla äventyr men skickat en liten fråga mes för få bekräftat att det kommit fram.

Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge :-)) // CB.

Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Har fått beskedet att det "såg intressant ut" och ska kollas på i början av veckan som kommer. Hav förtröstan snart ligger både bilder på Mannys "sten" och lite annat skoj som hände på vägen uppe för beskådan. // CB.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.