AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.206

BMW på gravstenen

Sida 1 av 4
Deliq
Jo, det finns faktiskt.
På en gravsten vid Västlands kyrka i norra Uppland ligger en man som har en bild av sin E28 etsad på stenen. Bilden är framifrån bilen, ca 20 * 15 cm i storlek, tom reg.nr syns.

Må han vila i frid...

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Jag vill se bild.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
tror jag inte på förrens jag ser en bild...
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jeg skal ha bmw-emblem på gravsteinen min. Helt klart. Hehe.
Jag läste i en porrtidning en gång om en rysk maffialedare som lät sig begravas ihop med sina mercor (tror det var 7-8 st) och gravstenen var en staty av honom där de hade gjutit in nycklarna till hans mest älskade S-klass i handen. En SÅN begravning ska jag ha!!!!
BoogieElvis:
Med en massa MB??? :-)))

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Njuren
Ja ska ha en M5 motor som gravsten =)

BMW - i nöd och lust
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hehe.. Hva med en orginal bmw skiboks som kiste?
Micke: Ja, med en MASSA MB:s! Kan jag få bli begravd tillsammans med: 1 st 300 SL (klassikern), 1 st S55AMG, 1 st CL55AMG, 1 st CLK55AMG, 1 st SLR och 1 st CLK-GTR så är min lycka gjord. Sen måste man ju ha en fyra meter hög bronsstaty av mig i kostym hållandes nyckeln till CLK-GTR:n (den riktiga nyckeln integrerad i statyn). DET är status! ;-)
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Men hva f...skal dere gravlegges på bilskroten eller?

Personlig har jeg besluttet at jeg skal kremmeres når jeg dør, og asken skal naturligvis legges i et BMW orginal askebeger fra 3-serien. He he he.

Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
kan intyga det Deliq säger...blev själv förevisad stenen av vaktmästaren strax efter att de ställt dit den....
Morten: nå må du ikke si stygge ting! Selvsagt ville jeg aldrig bli begravet med skrot, kun med försteklassens biler! ;-)
Deliq
Ska försöka låna en dig.kamera och plåta, eller finns det någon i närområdet som har en... ?

>Dodger, bor du i näheten ?? själv har jag nästan promenadavstånd dit.
Jag blev informerad om att den var på g redan efter beställningen, då vaktmästaren där är en kamrat till mig ;-)

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Hmm, kremering är ju mitt alternativt. Man kanske skulle strö ut askan på marken bakom en M5'a t.ex. sen får någon varva motorn tills avgaserna blåst iväg askan för vinden.

Det vore en värdig avslutning

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Ah, vilka visioner och idéer!

Personligen blir det kremering, sedan fördelas askan jämnt över en McLaren F1 som sedan kör ett varv runt Nürburgring.

Eller varför inte bara låta sig kremeras TILLSAMMANS med sin bil, eller kanske begravas I sin bil?

:-)

MVH,
E38B12
Njuren, var är det du ska begravas? jag kommer och knycker din gravsten tror jag :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
/// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV.
Personligen skulle jag vilja kremeras av en BMW M30b35 motor, blir kannske lite svårt att få in delarna i cylindrarna och jag tvivlar på att någon anhörig vill stå och kappa upp mig i lämplig storlek.

Men det skulle vara grymt.

Livet är ingenting för amatörer...
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Fredrik M: Hehehehehe. Se til at det er en klippe bak, så du kan varvas utover sjøen. Du vil vel inte havne i en annens orginalfilter...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
E38B12:
Jag vill begravas i en Alpina (helst Biturbo eller B12 :)
inlindad i Alpinas flagga :DD

M V H
Stephan

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Så hvis du hadde kollidert (og omkommet), så kunne falken bare dumpet bilen på kirkegården direkte. Jaja, nok fra meg. :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

E28 estad i sten...MYCKET bra val ;)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.