AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.533

Dragen av en opel ascona 2.0...........

Sida 2 av 2
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
nisse: iofs har väl Skodan bara 10hk mer än din 325'a väl... 855T5-R har ganska precis dubbelt mot min 320 ;)...

Even alcohol can bend the room...
Att jämföra en bakhjulsdriven bil med en framhjulsdrven vid acc 0-100 bevisar mycket vem som har bra fäste!
Polaren hade en kadett 2,0i och jag lovar ett den gick rätt bra!!
Lätt som en kaffeburk och med hyffsat snabbjobbad låda.
Att dra en framhjulsdriven (tex turbo) bil från stillastående med BETYDLIGT mindre hästkrafter är inge konstigt alls om man har bakhjulsdrift.
Kan nämna att jag kör ganska jämnt med polarens 328 (-95) upp till hundra samtidigt som jag kör jämt med hans brorsa med en M5 E34 3,8 som kört 13,42 på strippen.
Att ni tar de i starten betyder inte att ni är så j***a snabba!
M.V.H.
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
GluffiS: Ja men ändå =P + att den är ju inte 15 år gammal...

Andreas Plars: Det är klart, men det är kul ändå =) Och sååå mycket spann ingen av bilarna heller...Och Fiaten har ju ändå 50hk mer så den borde ju komma ikapp..men det gör den inte =)
Ska testa uppe i fart sen också för skoj skull.

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
Det är ju även så att 2 exakt likadana 525or eller vilka bilar som helst för den delen inte alls måste gå exakt lika bra det skiljer helt enkelt lite från fabrik
Ok! men själv får jag dra ner rejält på gasen på ettan och tvåan för att inte spinna bort mig!
Sedan så är de flesta turbobilar med framhjulsdrift (tex Saab och Volvo) laddtrycksreglerade på etten och tvåan.
DVS det är först på trean som de har full kraft i maskin!
Prova ni på trean vid 100km/h och försten till tex 200 så får ni se!!
M.V.H.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Lätt som en kaffeburk! hehehe! så sant! =)

1090kg väger min, det är fasiken ingenting! Håller med om de där med starten mellan fwd och rwd, vart dragen i början av en sketen volvo 240 (b23) med inget som helst trim förutom Racetech klistermärke på kylaren (10+ hk) ;) men sen försvann han!
cdabox
det man undrar när alla snackar om att de dragit den ena bilen efter den andra med mera motor är 2 saker.
1. De som kör respektive bil
2. Om den andra bilen verkligen satte plattan i mattan....

Att dra en 855TR5 med en 325 var det va ? Det är helt omöjligt om inte volvo föraren sov eller bara körde halvt på skoj.
Om nu inte 325:an var toktrimmad....

Visste jag körde ifrån en Ferrari Modena igår på E4:an, men jag tror inte att han gasa speciellt mkt, för när han väl gjorde det så sa det bara schvish o sen var han borta....

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
So
90
Solly
325ik Cab-87
Vad man har för bil har inte så stor betydelse men RÄTT förare har det.Att ha körkort betyder inte att man kan köra ;))
cdabox
det där med kk håller jag med om men inte det andra =)

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
cdabox: en 320 va det.. ;).. och jag håller med om att det handlar mest om vem som sitter bakom ratten. räknade lite på vikt/effekt på en T5R och kom fram till att den har nästan hälften så mycket vikt per HK ;) Men slögasade gjorde han inte, låg typ en halv billängd bakom hela tiden och drog förbi i väldans fart när jag släppte. 855'an väger runt 1400kg på 240hk så direkt pigg är den väl inte egentligen.

Even alcohol can bend the room...
cdabox
nej det är ju iofs sant att det är mkt vikt per hk på en 855, men hur många kusar har du i 320'n ? 125 eller nåt sånt ? o den väger 1 ton eller nåt sånt ? blir ju i snabb överslags räkning i fler hästar per kilo, men jag kan ha helt fel oxo...

Sen om du piskar volvosar så tycker jag bara det är bra =)

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Host host en 320 piskaren en T5 a eller hur ...Jag låg bakom en i gävle och trisade en sån svhcis sa det och jag hade inte en suck med i leken =)) så jag tror då knapast att att volvo körde fullt mot 320 .. som om ens 320 skulle igentligen ha en chans mot en 325a sak samma.. i såna fall ska föraren var mycket kass och missa en växel i såna fall om båda bilarna är orginal .....
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Hade jättekul när jag drog ifrån en kompis Kadett GSi med våran Ascona 1.8 SRE -80fryskallt, med rostiga 13" och takbox. Nångång vid 25k bytte vi motor och låda i den, råkade trilla i en GSi 8v och tätpetad låda under huven. Lite småpigg med helsorgligt utseende. Fast det var inte snällt att knäcka honom dagen efter att han köpte den Kadetten :)

Sex på alla fyra, roligast så!
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Teres: Kör du ifrån en CRX (16v ingen v-tec) från sent 80-tal med din 25:a?

Har en kompis i gävle som har en sån och han påstår att han kört från en e30 325 med en tjej bakom ratten?
320-325
jag har dragit mot en T5 den har väl 225hk eller nåt vet inte riktigt . från 80 på 3´´ till 230på 5´´ och jag låg en halv billängd bakom han när bägge drog fullt och jag närmade han hela tiden och när jag la i 4´´ så låg jag jämnt och när jag la i 5 ´´ så var jag en billängd framför han. och det var kompisens volvo 850 T5 jag tror att han hade 225hk om inte mer...han sa det iallafall.. det var inte den värsta volvon på 250hk eller var det är men steget under den med turbo..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.