|
|
|
|---|---|
|
Tjena Ville bara göra alla Sthlmare uppmärksamma på att det finns en 645:a och en X3:a i stan. De står nämligen i Kungliga tennishallen (för er som inte redan varit där och kikat). Tror de står där till den 26:e Okt. Intryck! 645:an är en rätt läcker best, lite av en korsning av 300C och nya 700:an. En del linjer är riktigt sköna och en del "!", sen finns det några detaljer som jag gärna hade bytt ut (bla. vecken runt framljusen, det glipar och är lite halv taskig passform, blinkersen över framljusen..). Att den skulle påminna om en 911 som någon påstod i någon annan tråd håller jag inte med om. Om det nu var bakpartiet som skulle påminna så förstör 700:ans lånade baklucka den påminnelsen ganska ordentligt. I det stora hela är det dock en ganska vacker skapelse, inger lite samma Majestätiska långfärds Autobahnlok som 800:an gjorde när den kom = ingen renodlad sportbil, men den går säkert fort med sina 333hk och 450Nm. Grundpris 705.000kr, exet i hallen var utrustad för en bit över 200.000kr (lika mycket som en vanlig beg BMW!). Men då hade den 19" fälgar och en maffig glasbit till tak. Fråga hur öppnas den? Intryck X3: Första intrycket är att formen inte helt liknar en BMW. Jag närmar mig från sidan, visst finns det några BMW-emblem här och där, till och med "3.0" på fram skärmen men ändå inte riktigt BMW. Jag går ett varv runt och har fortfarande svårt att hitta de riktiga BMW formerna, det är snarare som en japansk kopia av X5 men mindre och korsad med Honda CRV. Kikar man in i bilen så känns det dock genast mer bekant, dock har den svarta instrumentbrädan bytts ut mot en grå dito som ser betydligt billigare och plastigare ut. Nu kom jag inte in i bilarna så det kan vara en synvilla (hoppas det!). Jag vet inte vad mer jag ska säga, den är långt ifrån så snygg som X5 och 300T är. Priset börjar på 394.000kr men hamnar troligen runt 450-500.000 innan man har det nödvändiga. Personligen tycker jag inte denna bilen var något speciell alls, gav inga vibbar, ingenting och då var jag på gränsen att beställa en innan jag såg den. Nu lär det nog bli en X5 vad det lider. Jag låter säkert mycket kritisk och det är väl inget att sticka under stolen med att Chris Bangel inte är min favorit designer. Kanske dags att BMW skaffar sig en ny designer eller någon som tyglar honom lite, för någon ny BMW lär jag inte köpa och de begagnade är snart för gamla, då finns bara en utväg.....byta märke! Jag köper inte en bil jag inte tycker är snygg. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" | |
|
z3mpower: om du får chans, öppna bagagen på 6an och ta några kliv bakåt, så lovar jag att du ser likheterna med en 911. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
X5 är väl en Banglebil, liksom E46. Jag har bara sett bilarna på bild, men 6-serien är ju vansinnigt läcker redan där. Annars har ju de nya bmw-bilarna en förmåga att se mycket bättre ut i verkligheten än på bild. (Gäller f.ö. också E36 tycker jag). My Bimmer is my mistress |
|
|
Richard: du vet väl att i slutändan var det bangle som gav grönt ljus åt M Coupen när han efterträdde österikaren vad-han-nu-än-hette... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
För de som hackar på mitt påhopp på Bangle så kan jag bara säga att han var inte chefsdesigner då han ritade de snygga bilarna = han behöver tyglas igen = återgå till de snygga bilarna. Nu vet jag inte huruvida han var chef eller inte när han ritade X5 och E46 men där lyckades han i alla fall, men efter det.....nja! Vill bara tillägga att E39, E36 inkl Z3, E38 och samtliga bakåt i tiden ser i mina ögon mycket bra ut, även nya 500an blev väl ganska bra. Såg förresten AC:s V8 Toppster av Z4:an, så borde Z4:an se ut, inte en massa skumma veck som ingen blir klok på. Framlysena är fortfarande hopplösa, men men. Huvudanledningen med denna tråd var i alla fall att informera er om att 6:an och X3:an nu finns i stockholm för beskådning. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.