|
|
|
|---|---|
| jag har ett lite skumt problem - man kan stå och rycka i dörrarna, gunga bilen, sparka på den utan att larmet går igång. men den senaste veckan har det hoppat på bara det har varit någon i närheten. kan man ställa känsligheten på bmws orginallarm? eller e det någon som har en ide om varför det beter sig så! bilen är en e39 touring | |
|
Är det bara när någon är i närheten? Det är inte så att du lurats av kupevärmaren då, den kan ju lösa ut larmet pga kupeskyddet... |
|
|
åfan...det hade jag faktiskt inte en tanke på. när du säger det så kommer jag ju på att kupevärmaren varit inkopplad alla gånger som larmet hoppat igång. tack för tipset! byt aldrig bort BMWn - du kommer bara att ångra dig |
|
|
En ganska underlig händelse inträffade för mig med nu i förmiddags.. har också bmw´s originallarm. Stog just och fixade p-biljett när larmet utlöstes, vred på huvudet och såg att ingen fanns i närheten av bilen. Jahapp, tänkte jag och gick tillbaka och la in lappen på instrumentbrädan. Låste bilen och hann väl gå ungefär 150m innan larmet löstes ut IGEN. Vafan tänkte jag och gick tillbaka och avaktiverade larmet och bara låste bilen. När jag sedan kom hem så undrade jag vart fan mobiltelefonen var. Provade att ringa till den inifrån huset och i samma ögenblick utlöstes larmet. Jävla rappel tänkte jag och stängde av det förb. larmet. Lite senare kom farsan och undrade varför jag inte svarade i mobilen när jag var borta, han hade försökt få tag i mig 2ggr. Då ringde det en klocka i skallen på mig. Kom på att jag hade lagt mobilen under armstödet vid förarplatsen. Och vibrationssignalen när han ringde aktiverade då larmet. Man tycker ju att en liten vibration i det facket inte ska utlösa larmet... men man har ju iaf lärt sig nånting.. att inte förvara mobilen i bilen när det är larmat! :) BMW4EVER! |
|
|
Hmm konstigt. Ja har ofta min telefon i bilen över natten o så. Händer att ja missar ett o ett annat samtal, men aldrig att larmet har gått. Kanske man ska ta o kolla om larmet fungerar. ///Schumi |
|
|
_Schumi_: har du haft vibrationssignalen på mobilen aktiverad då? :) BMW4EVER! |
|
|
Japp...bara vibration inge ljud. ///Schumi |
|
|
Tror mera på störningar från radiosändaren när GSM-telefonen sänder. Lite vibrationer får allt bilen tåla, visserligen tutar det lite på färjor och så, men då vibrerar det lite mera också. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.