|
|
|
|---|---|
|
Nån som varit med om detta ? om jag åker på tvåan eller trean vid 1000-1200 rpm och trycker halvgas så rycker den och skjuter avgassmällare! när jag passerar 1500rpm så drar motorn ordentligt med knappt märkbara ryckningar. jag har provat att byta två tändspolar som jag flyttat runt och testat alla kombinationer. Ibland går den som en klocka men vissa dagar rycker den hemskt, speciellt när den är Riktigt varm(hårdkörd). Tacksam för alla tips........ /Thomas | |
|
Den kanske får för fet blandning?? Kolla med Bmw verkstad. Zodi@C |
|
|
kolla så att gummit mellan luftburken och luftmassemätaren är helt hade samma problem på min då var det det gummit som hade spruckit då får den för mycket luft ock börjar rycka CABBEN |
|
|
Hoppas du har provat nya tändstift för det kan det mycket väl vara. Var det för mig iallafall... mvh, Nicke |
|
|
Tack för svaren, hade loss gummi röret mellan massemätarn & insuget och den såg frisk ut. hittade fyra! givare på toppen runt insuget, nån som vet vad dom är till för? alla kan väl inte vara tempgivare?? öppnade "kabellådan" ovanpå insprutarna, VILKET ORMBO!! såg nästan ut som ett hemmabygge, det är det nog inte men det såg inte BMW'igt ut. Tändstift bytte jag i sommras(ca 500mil nu) så dom borde vara OK men ioförsig så är ju värmetalet viktigt på stiften och den går som sämst när den är HET, ska nog testa det... Fler tips är välkommna :o) Mvh /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.