AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
610

montering av original luftburk

Ska montera tillbaka original luftburk på min 320 -88 inför vintern och skulle behöva lite bilder på hur det ser ut när den sitter där. Köpte bilen med öppet luftfilter på så jag har inte en aning om hur grejerna ska sitta. Tacksam för svar, maila gärna.

/Andreas
s_
125
s_maid
318i -88 med m20b23 TiC
540iaT -97
mängdmätaren ska skruvas fast i övre delen av burken..

BmwBasti
Får väl pröva mej fram. Har dock ingen lust att stå ute i den här kylan, men det lär väl knappast bli varmare heller.

/Andreas
Så fort temperaturen kryper under noll så går faan knappt bilen att starta. Är helt övertygad om att det är luftfiltret. Får nog ställa mej och frysa ett tag för snart startar den väl inte alls.

/Andreas
Luftboxen kan inte sitta på annat än ett sätt.
Ta det lugnt och prova ut vart det ska sitta så ska du se att det är enklare än vad du tror.

/Anton
Det jag tänkte på är vart slangen ska till fronten. Fick med en kasse med en massa prylar, ja ja kan inte bli mer än fel..

/Andreas
Under lyktan framför luftboxen är det ett hål i plastskivan. Där ska den in och sen dras den till boxen. Du ser hur det ska sitta, det är jag övertygad om.
Lycka till.

/Anton
Visade sej att hälftan av grejerna jag fick med inte hade nåt med luftburken att göra. Blev lite fundersam när jag skulle sätta dit grejerna men nu startar den som den ska i alla fall.

/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.