|
|
|
|---|---|
|
På 540:an kommer det bara varmluft ur defrostermunstyckena, oavsett hur värmereglagen står. Jag kan stänga av värmen i bilen och ändå kommer det varm (jättevarm!) luft framme vid rutan och vid högtalargallren uppe på instrumentpanelen. Alla övriga ventiler, det vill säga de mitt på instrumentpanelen, de på dörrarna och de nere vid fötterna funkar perfekt, vrider jag på värmen så blir det varmt och stänger jag av den så blir det kallt. Värmeventilerna påverkar väl all luft i bilen, en för höger och en för vänster sida, så det borde ju inte vara dem det är fel på? Även om det vore fel på något spjäll eller någon elmotor så borde det ju inte kunna bli varmt när värmen är avstängd och alla andra munstycken "sprutar ut" kalluft... Sätter jag på AC:n så förbättras det något och det kommer bara ljummen luft där, men det är ju ingen lösning. Det jag har gjort hittills är att bara öppna de övre munstyckena när det är kallt eller när jag måste få bort imma och annars använda de mellersta och nedre för att få behaglig temperatur i bilen. Men de övre borde ju regleras av värmerattarna också... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.