AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.348

523 e39 -96, har jag satt helt fel pris eller?

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej!
Dett är vad jag skrivit i annonsen.

BMW 523I sedan
Endast 8800mil!
Import från Tyskland 2000, samtlig dokumentation från Tyskland finns. Miltal kollad hos BMW i Solna och papper på detta finns.

Utrustning:
-ECC
-Skisack
-Elhissar fram
-Eltaklucka
-Elspeglar
-ASC
-Färddator
-Airbag förare samt passagerare
(passagerarsidan urkopplad av BMW pga att förra ägaren hade barnstol fram)
-PDC(Park Distans Control)
-Eftervärme
-Stolsvärme fram
-Pioneer stereo, kasset + CD vxl, värre slusteg samt högtalare. Växlaren är snyggt monterad och tar ingen extraplats i bagageutrymmet. Självklart så finns orginalstero samt slutsteg kvar.
-Centrallås, går att öppna samt stänga elrutor och taklucka via fjärr
-Startspärr eftermonterat
-Märkta rutor

Bilen är mycket fin både in- och utvändigt. Fin i lack.Oskruvad och okrockad. Servad på BMW. Bilen köptes begagnad på BMW i Freiburg.

Pris:109000

Är jag helt ute och cyklar med detta pris. Kom gärna med kommernater och åsikter.

mvh
Larsa
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tycker priset är vettigt. En liknande med normalt miltal (det dubbla) ska kosta under 100.000.- Synd att inte skinn finns, vilket många vill ha på en begagnad BMW. Miltalet är ju väldigt lågt! Kanske blir folk misstänksamma?

Är den vit? Det brukar inte vara en fördel vid försäljning.

Mr C
Bilen verkar sakna multiratt och därmed farthållare. Själv skulle jag aldrig köpa en sådan bil utan farthållare, många andra resonerar på samma sätt med det magiska SCHiin.

/Simon
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Mr C
Bilen är mörkblåmetallic så den nackdelen kan jag ju räkna bort. Det kanske är så att folk tror att det inte finns hederliga importbilar som är lågmilare.

Simon
Det stämmer, ingen multiratt och därmed ingen farthållare.

Men då kanske jag inte är helt fel när det gäller priset. Helst vill jag ju behålla den men ibland så måste man vara realist oxå.

/Larsa
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Begagnat marknaden på äldre E39:or sedan är väldigt kylig för tillfället. Varför vet jag inte. Priserna har ju rasat kraftig på dem efter sommaren. För tillfället finns det ju ett flertal under 100´.

/Peter.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Det kan ju delvis bero på att nya 5-serien komm i sommras. Jag får väl vänta och se. Helst så vill man ju ha den kvar.

/Larsa
Kowalski
Hej

Tror tyvärr det beror på det som Simon är inne på, avsaknandet av multiratt och farthållare. Vill minnas att alla E39 som såldes i Sverige kom med ett "komfortpaket" där bl a asc+t multiratt, larm, farthållare samt fällbartbaksäte ingick (det sistnämda kanske strået vassare än LAJJDORR (schiin på riksskånska) när man har ärenden till IKEA :-).
Bilar utan detta lär enligt bl a Teknikens Värld begbilspanel vara värda ca 10-20kkr mindre än motsvarande paketutrustad bil. Hur rätt dessa experter brukar ha kan jag dock inte svara på.

Larsa10: Färgen är på din 523:a är ju helrätt samt om milen stämmer tycker jag den bör säljas för drygt 100.
OT: Var det enkelt att sälja 323:an? Var intresserad av din 323:a som ju såg fin ut men det blev en 328:a för min del istället.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Som vanligt så gäller det att hitta rätt köpare.

Kristoffer:
När det gäller 323:an så vill jag väl inte säga att det var enkelt men den blev ju såld till slut.

/Larsa
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Glömde att fråga om du är nöjd med 328:an?

/Larsa
Kowalski
Den är kalas! Både snäll och busig på samma gång :-)

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
pe
100
perreeeee
Bmw 320da touring -13
skulle bli misstänksam på det låga miltalet för en import! om det stämmer så är det nästan för billigt. jag tycker att e39 under 100 släng ofta ser slutkörda ut och det är 18åriga mohammed som är säljaren.

Kör i frid
Pere*5 vet du vilken prispress det är på tidiga e39or idag?....vet om en mycket fin e39 523ia 96:a som gick för 88KSEK nyligen, visserligen med 15000mil men med bla multiratt, metalliclack(ej glaciärgrön!), SOVdäck och lite övrig utrustning. Själv fick jag 125KSEK för min 528i 97:a 020410 med liknande utr som beskrivs ovan och med multiratt och 14000 mil och SOVdäck.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.