|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! Jag har beiga tyg-sportstolar i min m535. Dom är mycket slitna och med tanke på bilens övriga skick är detta inte alls bra, rent av synd. Jag har annonserat här på sidan i ett år utan resultat. Ingen skrot verkar ha heller. Har ingen sett ett par beiga sport-framstolar till salu?? Är det samma sportstolar i e30? Finns de i samma beiga färg (sandbeige?)? Jag har även sökt efter komplett sportskinn till e28. Ingen som har sett det till salu? Man kan ju klä om stolarna men det går ju på 6000:- om man ska köpa originaltyg. Vet någon annars vart man kan köpa tyg som skulle kunna gå att klä med? Ingen som vet någon som klär om billigt? Är det svårt att klä själv om man inte har originalbitarna? Hjälp mig! Jag sitter snart och kör på stoppningen! MVH: Magnus |
| Till salu idag på börsen: Länk | |
Paap Reeder |
Hej 523! Gör så här: meka isär stolen så att du kan få loss "sidostöden". Lämna sedan dessa till en bilsadelmakare så syr han upp nya sidostöd i läder i passande färg. Försök att låna / hyra den där specialtången för ståltrådsklammer av firman så går det mycket fortare. Meka sedan ihop allt igen. På min kostade det ca 1000 per stol. MVH /// Paap R |
523i_96 |
Hej igen! Jag kanske skrev aningen för lite om stolarna... Det är så att förarstolen är uppsydd precis som du beskriver Paap. Det är gjort av tidigare ägare. Så de två sidostöden till ryggen och de två sidostöden till själva sitsen är uppsydda med beige skinn på förarstolen. Alla sidostöd på förarstolen är alltså i bra skick. Så skulle man ju kunna göra med passagerarstolen också. Problemet är då att ryggtyget och sitttyget är dåligt på förarstolen. På passagerarstolen är det bara sittyget. Så jag behöver alltså tre nya tygdelar då: Sittyget till bägge stolarna samt ryggtyget till förarstolen. Men hur löser jag detta?? Idèer? Originaltyg blir väl dyrt även om det rör sig om tre delar. Nyansskillnad kan det ju oxå bli. MVH: Magnus |
Paap Reeder |
Hej! Att byta dessa är enkelt....om man fått tag i nått tyg. Tror faktiskt inte att originaltygen är så himla dyra ändå men det kan vara svårt att hitta ett ETK. nummer som ännu finns i lager. Då skulle jag göra så här att man helt enkelt klipper loss en bit på baksidan och så går man till en sadel- / båt- makare och "bläddrar" i hans hyllor. Man kan nog komma väldigt nära. Tror mig ha ett antrcitgrönt sittstyg till en M-stol........om ngn behöver. MVH /// Paap R |
523i_96 |
Paap! Tack för de sunda råden! Jag får nog ta tag i det som du säger och ta med en bit tyg och börja leta... Men att det ändå finns så dåligt begagnatutbud på sportinredning fattar jag ej. Vad ligger en begagnad sportskinn-indedning på i pris till e28, ungefär? Är det exakt samma sportstolar till e30 som till e28? Det ser ju lika ut. Passar kanske inredningen från e24 6-serien i e28? Mvh: Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.