AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
647

Bilen uppförsig konstigt, någon som har någon ide om vad det kan vara?

Jag har en 320ik -88 och har ett riktigt mysko problem.

Det hela började med att när man satte på halvljuset så hoppade varvräknaren till lite grann. Sen gick det ett tag och den slutade fungera. Temp mätaren och bränsleförbrukningsmätaren slutade också fungera samtidigt. Det gick ett tag och jag körde med bilen, tänkte att jag skulle laga det vid ett senare tillfälle. Sen plötsligt så började tempmätaren fungera. Men den slutade fungera igen. Det gick en tid och allt eftersom tiden gick började bilen få allt svårare att hålla tomgången. Så en dag när jag hade varit och handlat så såg jag att lampan för slitna bromsbelägg lös av någon anledning så sänkte jag ljudet på stereon när jag var halvvägs hemma. Jag hörde då ett oroväckande ljud från motorn som följde varvtalet. Jag stängde av bilen ifarten och ljudet försvann jag vred på tändningen och släppte upp kopplilngen och rullade igång bilen igen. Ljudet var borta och lampan för bromsbeläggen hade släckts. När jag kom hem så skulle jag starta bilen efter det att jag hade stängt av den. Då gick bara startmotorn runt. Ljudet jag hade hört visade sig vara startmotorn. Startdrevet hade av någon anledning inte åkt tillbaka så jag hade slitit ut envägskopplingen på grund av att jag hörde det så sent eftersom jag hade haft hög musik på. Så det var bara att byta startmotor. Efter jag bytt den började det krångla riktigt. När jag skulle ut och köra så fick bilen stå på tomgång när jag stängde garagedörren. Den fick svårare och svårare att hålla tomgången. Efter ett tag började den rusa och sen gå ner i vara, rusa och gå ner i varv så höll den på en liten stund sen la den av och startade inte igen. Den startar ibland och det händer samma sak eter några minuter den börjar rusa och gå ner i varv några gånger tills den lägger av sen startar den inte på ett bra tag.

Mätarna i bilen visar livstäcken ibland och vissa lampor tänder sig och slocknar medan bilen bara går att starta ibland. Riktig mysko problem tycker jag.

Någon som harnågon idé om vad det kan vara eller har upplevt liknande saker. Tacksam för svar.

/B0ssE
pickup
Det låter som du har jordfel nånstan kolla o rengör alla jordnings punkter..kolla jordningen till motorn... det där med att den rusar och sen plötsligt dör kan vara din luftmängdmätare som börjar ge upp..hade liknande problem på en av mina bilar dock ingen bmw men försök att få tag på en mätare av nån o prova med den..
Hoppas det löser sig...
Tack för svaret!
MMmm hoppas jag också!

/B0ssE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.