|
|
|
|---|---|
|
Min 325a rasslar mycket vid kallstart, låter som om något skulle snurra trögt och sedan sakta in stanna efter några sekunder.. men de låter inte allt friskt.. vad kan detta bero på? Kylarfläkten verkar gå fritt, och vara ok... BMW - automatic smile activator | |
| Akkurat som morsjans primera. :) Vet inte hva ljudet kommer ifrån, men man merker at det tar noen sekunder innan oljan dras inn i motoren og smører (kan det bero på for tyck olja?).. Ser for meg at det er noe løst (avgas, deksel etc.?) som skramler pga vibrasjoner.. Låter inte helt friskt, men men. | |
Aldric |
Samma problem här .. blir lite värre om jag har för lite olja i märker jag så jag är frestad till att tro att det är ingen smörjning dom första 2-3 sekunderna efter start ... |
pickup |
för lite olja eller för kass olja skulle jag tro.bara att byta olja och prova..nu förlorar juh inget på det..om ni nu inte nyligen bytt olja vill säga.. |
|
Jepp.. tack för svaren, ska testa med att byta olja å filter.. om inte de hjälper kanske bränslepumpen borde få sig en översyn! =) BMW - automatic smile activator |
|
| Om det inte är som för mig. Min startmotor lever nog inte länge till.. T.ex. så tar det en stund innan den "hoppar ut" igen efter att motorn startat, så då skramlar det ju en del så länge den sitter kvar. Kanske är samma sak för dig? Otur isf för en startmotor är dyr har jag för mig. Jag lär väl få köpa en ny iaf =( | |
| Det beror på att du har hydrauliska ventiltryckare. Det tar en stund innan de blir tryck i dem därav rasslet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.