|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej,man har hört tex att andra bilmärken tillverkas i andra länder än själva ursprungslandet.Är det samma sak med BMW?E39 tex? mvh Njuren BMW - i nöd och lust |
Njuren |
Testar igen BMW - i nöd och lust |
|
Karossen görs i Taiwan resten i Kina..... |
|
|
Se bara på vår egna "stolthet" (hehe) Volvo som till viss del tillverkas utomlands......skandal! /Johan |
|
Njuren |
Doh Dutta!ANg volvo...nevermid ;-) Har inte ngn E46 byggts i ryssland? BMW - i nöd och lust |
|
Skämt o sidå! Bilarnas delar kommer nog från alla möjliga världsdelar och länder där kvalite och arbetskraften är billgt.Nu när du ska serva din 523 häll då i riktigt blod som tex. Shell helsyntet...Castrol har inget bra rykte när det gäller olja till hojar aldrig Castrol i ngn fordon har jag fått lära.... mvh dutta |
|
Njuren |
Oj!Varför inte castrol?Ska köpa 7 liter imorgon nämligen =/ Dags o söka inlägg! BMW - i nöd och lust |
|
BMW tillverkar/tillverkade Z3/Z4/X3/X5 i USA (South Carolina). Man har (eller har haft???) tillverkning av diverse modeller i Sydafrika, men jag vet inte hur det ligger till nu. Någon annan som vet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
BMW har (hade?) en fabrik i S:t Petersburg där man tillverkar/tillverkade E39 för östmarknaden. ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
Det finns även en sammansättningsfabrik i Sydafrika samt att X3 tillverkas väl i Österrike av en underleverantör? Asken |
|
|
Asken: Steyr-Puch är väl mera tillverkare än underleverantör.. dom bygger ju seriösa 4WD som ser ut som MB G-wagen och Volvo 303 (och nåt med Unimogbas tror jag också..) under eget namn samt att man tillverkar Chrysler Voayger och nu även X3 Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| har de inte ngt i finland också? eller dte var porsche kanske... | |
Njuren |
Hoppas min bil blev byggd i Bayern av några ölälskande tyskar iaf! BMW - i nöd och lust |
|
Länk Kolla ditt chassinummer och tyd ut vilken fabrik den är tillverkad på genom ovanståend länk (en bit ner). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Steyr-Puch tillverkar även Porsche Cayenne samt VW transporter.E39 trodde jag att all tillverkades i Tyskland helt enligt Johan B´s länk från Autopowers modellgudie.Hoppas att du skojar ThaMaztr ang.fabriken i Ryssland. Länk ------------ Lass dir raten trinke spaten |
|
| stimpenbmw2: Har för mig att Porsche Boxster tillverkas/tillverkades i Finland av Valmet, om jag inte minns helt fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.