AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.049

Tillverkades alla E39 i Tyskland?

Njuren
Hej,man har hört tex att andra bilmärken tillverkas i andra länder än själva ursprungslandet.Är det samma sak med BMW?E39 tex?

mvh Njuren

BMW - i nöd och lust
Njuren
Testar igen

BMW - i nöd och lust
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Karossen görs i Taiwan resten i Kina.....

da
75
dagskjo
528iA-98
Se bara på vår egna "stolthet" (hehe) Volvo som till viss del tillverkas utomlands......skandal!

/Johan
Njuren
Doh Dutta!ANg volvo...nevermid ;-)

Har inte ngn E46 byggts i ryssland?

BMW - i nöd och lust
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Skämt o sidå! Bilarnas delar kommer nog från alla möjliga världsdelar och länder där kvalite och arbetskraften är billgt.Nu när du ska serva din 523 häll då i riktigt blod som tex. Shell helsyntet...Castrol har inget bra rykte när det gäller olja till hojar aldrig Castrol i ngn fordon har jag fått lära....
mvh dutta

Njuren
Oj!Varför inte castrol?Ska köpa 7 liter imorgon nämligen =/
Dags o söka inlägg!

BMW - i nöd och lust
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
BMW tillverkar/tillverkade Z3/Z4/X3/X5 i USA (South Carolina). Man har (eller har haft???) tillverkning av diverse modeller i Sydafrika, men jag vet inte hur det ligger till nu. Någon annan som vet?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
BMW har (hade?) en fabrik i S:t Petersburg där man tillverkar/tillverkade E39 för östmarknaden.

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det finns även en sammansättningsfabrik i Sydafrika samt att X3 tillverkas väl i Österrike av en underleverantör?
Asken
Asken: Steyr-Puch är väl mera tillverkare än underleverantör.. dom bygger ju seriösa 4WD som ser ut som MB G-wagen och Volvo 303 (och nåt med Unimogbas tror jag också..) under eget namn samt att man tillverkar Chrysler Voayger och nu även X3

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
har de inte ngt i finland också? eller dte var porsche kanske...
Njuren
Hoppas min bil blev byggd i Bayern av några ölälskande tyskar iaf!

BMW - i nöd och lust
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

Kolla ditt chassinummer och tyd ut vilken fabrik den är tillverkad på genom ovanståend länk (en bit ner).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Steyr-Puch tillverkar även Porsche Cayenne samt VW transporter.E39 trodde jag att all tillverkades i Tyskland helt enligt Johan B´s länk från Autopowers modellgudie.Hoppas att du skojar ThaMaztr ang.fabriken i Ryssland.

Länk

------------
Lass dir raten trinke spaten
stimpenbmw2: Har för mig att Porsche Boxster tillverkas/tillverkades i Finland av Valmet, om jag inte minns helt fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.