|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt Dr Schrick ventilfjädrar dessa skulle monteras i samband med topplocks renoveringen som är gjord, men när jag mäter längden på ventilfjädern (L1) så är den för kort. Detta innebär att när fjädern pressas ihop max så pressas den ihop för mycket. Längden blir ca 26mm, men den får max pressas ihop så att längden blir 26,5mm. Fråga: Vad sitter det för fjädrar i en alpina b9 orginal? är det vanliga m30-fjädrar? | |
| Jag skulle tro det är std på B9. På B10 3,5 är det original, iaf på det exemplaret jag mekkat med. | |
|
Hur ser man att det är standard? mina är märkta med gul färg, kan det vara en hint? Mvh Otto |
|
| Jag jämförde m Alpina partslistor | |
| Sitter och kollar i motornords katalog....är det enkelfjädrarna du menar då? Jag har INTE annvänt mig av dom själv, bara dom hådare dubbelfjädrarna..men enligt deras part lista så ska L1 max inb. stängd ventil mått vara 38,5 och L2 Min mått öppen ventil vara 26,5.. | |
| Otto...jag har oxå en b9 maskin liggande med gulmärkta fjädrar. Lättast att kolla ventilfjädrarna är att kolla fjädervärdet på dom...samt mätta fjäder tjockleken | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
EsaPekka: Kan man ladda hem "Alpina partslistor" någonstans? Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
B-O R.: Länk |
|
| Jo, det är enkelfjädrar i B10 3,5 -91 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.