|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Min morbrors gamla 735:a -84 vill han nu sälja efter att ha varit i hans ägo sedan den föddes. Den är i exceptionellt fint skick och har fungerande AC, taklucka och är manuellt växlad mm. Han köpte den NY hos BMW i Tyskland 1984 och han har endast kört med den under sommarhalvåret. Den har gått 19 000 GARANTERADE fullservade mil (hos BMW) i centraleuropa (bor utomlands). Har gått som en klocka hela tiden. Han undrar om jag vill köpa den av honom, men han vet inte vad den är värd. Jag vet inte heller....vad tror ni? Den är ju lite av en kultbil, så värst många fina ser man inte nuförtiden. Hade varit kul att ha som sommarbil kanske. Han skall nu köpa en 740iA -01. Det bästa erbjudandet han har fått är att BMW i Schweiz (där han bor) "tar hand om den och kör den gratis till skroten". |
BeeMWe playboy |
Du kanske kan få en 15-20 000 om du hittar en samlare... Inte så många som åker omkring i dessa som bruksbilar tror jag. Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Charmigt erbjudande från BMW när man köper en bil som kostar ca 800.000.- Kan ju vara kul att behålla en bil som varit i släkten så länge, om man har plats vill säga. Mr C |
|
Kowalski |
Mr C: Schweiz har världens modernaste vagnpark. Tror medelbilen ligger på 5 år (att jämföra i Sverige där den är 15...) Bilprovningen i Schweiz har försökt i flera år att ge den körförbud, utan att lyckas. De har t om erkänt detta. Precis som du säger hade det varit kul att ha den som "entusiastbil". |
BMW-Yoda |
Om du får den billigt, ta hem den! Dom är ju inte så vanliga. E-23 modellen är ju så mycket BMW som det bara går!En av dom ballaste karosser BMW gjort. BMW-Yoda |
mackan325 |
Är den registrerad i Schweiz har du ett stort problem vid import eftersom de inte är medlennar i EU |
E23 |
Med tanke på bilens skick ca 30000 kr Om du får den billigt köp den, det finns få fina idag, kan stiga i värde ! E23 |
@BeeMWe |
30 papp ? ^^ Den har inte börjat stiga i värde ännu... |
Kowalski |
E23: Fundrerar på det (att köpa den), dessvärre har jag ingen plats för den så jag får vänta lite till. Det är ju som sagt en speciell bil, går inte att jämföra med andra sönderrostade E23:or, därför är det kanske svårt att komma fram till ett rättvist värde på den? |
| Jag antar att du får lite "släktrabatt" så då är det väl bara att slå till. Det ligger kanske också lite i morbrors intresse att sälja den till någon som har vett att fortsätta hålla den i detta skick. | |
E23 |
Kowalski Jag har själv en e23, en 745. Den är välvårdad, men trots detta kommer jag att få kosta på den ca 10000 kr i rostsanering och rostskyddsbehandlingar till våren. Då kan du tänka dig vad dom gamla liken kommer att kosta att renovera, nää de står snart på skroten. En välvårdad E23 kommer att bli eftertraktade om några år när det bara finns fina ex kvar E23 |
|
Jag tycker definitivt att den är värd en 30000:-, lite beroende på utrustning och dokumentation. Men som många säger... det finns inte många riktigt fina E23:or längre, om jag hade mer flis skulle jag ex. köpa den som enligt ägaren är superfin och finns i Eskilstuna. Öhhhh... om jag hade mer flis skulel jag bygga ett 50 bilarsgarage och fylla med E23:or, make that 100! Sedan skulle jag sluta jobba och använda all min tid åt att leta upp speciella E23:or och topprenovera dem, finns många som har gått som diplomatbilar, presidentbilar, filmstjärnebilar, m.m, m.m som vore otroooooligt häftiga att kunan ta hand om!! Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
Kowalski |
Om jag köper den blir det nog som sommarbil. Och då hör jag isåfall av mig till dig quixotic2...blir väl även ett foto i galleriet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.