|
|
|
|---|---|
| nån som vet om dom är bra eller dåliga?!!! | |
patrick0209 |
hej dom är bra min farfar har dom på sin bil som jah övningskör med. dom var heller inte så dyra tror jag körde med dom förra vintern nu kör vi men sommar däck här nerre i malmö så länge tills det blir vinter-väglag MVH Patrick |
|
Det är ett regumerat däck. Oftast brukar inte de kunna mäta sig med "riktiga" däck vad det gäller väggrepp, slitstyrka och buller. Regummerat brukar hamna längst ner i däcktesterna tillsammans med diverse lågprisdäck från bland annat Korea.... Har ingen personlig erfarenhet av just Elite, men jag köpte regummerade vinterdäck en gång och det gör jag inte om! Jag orkade med bullret och det dåliga vintergreppet en säsong, sedan bytte jag bort dem mot en flaska vin (!!) till en kompis som körde ytterligare en säsong innan slitbanan separerade på ett däck. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Att det är ett regumerat däck behöver inte betyda automatiskt att det är ett dåligt däck,kolla bara på AGI. Har fått bra betyg i många tester,just Elite vet jag inte så mycket om. Jag personligen tycker att däck är så pass viktiga,att jag betalar några hundringar mer per däck och vet att man får ett däck som är säkert. Dom erfarenheter jag har av regumerade däck är dom slits fortare och är betydligt bullrigare en ett "riktigt" däck. Dom har varit bra först säsongen,men tappat sina egenskaper redan säsongen efter. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Förvisso behöver inte regummerat betyda att det är dåligt, MEN AGI har bara kommit bra i ett enda däcktes vad jag har sett. Det var för några år sedan.... Därefter har alla regummerade däck jag har sett i olika tester, hamnat längst ner i listorna (även AGI!). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Regummerade däck kanju variera mycket i kvalite, eftersom det är ju BEGAGNADE stommar som fått ny slitbana! Därmed är det mer som ett lotteri hur köregenskaperna blir, kör man endast lite i stan, i lägre hastigheter så kan dom ju fylla sin funktion, dom är ju vinterdäck trots allt, men nåt för en som kör mer är dom tyvärr inte. Irrade själv o var snål några år sedan, men aldrig mera regummerat för mig, NEJ! | |
| Tycker att det verkar väldigt dumt att snåla på en sådan viktig sak som vinterdäck.. det är ju trots allt till stor del dom som ser till att Pärlan inte hamnar i diket/i grillen på nån timmerbil. | |
|
Johan B: Om du syftar till AGI´s senaste placering i Ab´s test så ger jag inte mycket för deras "test". Ex. vid ena testet råkar Hakka 4 hamna på 6plats och får betyget 5 i den "grenen". Nästa "gren" hamnar AGI på 6 plats med liknande marginaler till övriga däck och får betyget 3 i den "grenen". Detta fortsätter genom hela testet och gör att det känns lite "köpt".. Visst AGI har inte samma resultat som de dyrare märkes däcken och skulle ha placerat sig dom sämre än hakka4,NF3 och GY UG500, men mot övriga så står det sig bra om man inte ser till betygen utan till resultaten. Men persoligen så tycker jag att prisskillnaden är för liten för att köpa mellanbra däck, den tusenlappen kan vara väl värd i en nödsituation. Men har man inte ekonomin så föredrar jag nya regummerade mot gamla märkessulor. |
|
|
Hej gubbar, jag var snål på den fronten en gång, men det är sista gången. Köpte AGI - tänkte så här - jag pendlar 10 mil om dagen och kommer att slita ut däcken ganska fort. Det finns pengar att tjäna. AGI hade då fått bra betyg från "förståsigpåtidningar". Ooooo vad det lät och jag blev mer och mer irriterad över dem. Dubbarna ramlade ut. Jag fick krångla med däckfirman för att få nya - de dubbade om dem............ Greppet upplevde inte jag som något som var negativt, men sedan var det ingen paniksituation jag hamnade i heller så den bedömningen kan stå för grepp inom normalkörning. Det kan också betyda att jag hade tur och fick bra stomme. Johan B: jag gillar ditt byte - varför kom jag inte på detta själv. Mvh /NP |
|
| Just ljudnivån retade jag mig också på, trots 5-serie med hyggligt god isolering så lät det som f---n om dem, dock var greppet mkt bra. Dubbarna satt kvar hela tiden som jag hade bilen iaf. | |
| tack för svaren!!! ja hade inte tänkt köpa dom ändå!!!! va bara nyfiken på dom.... själv så har ja en vinterbil bmw får stå inne i värmen i vinter | |
|
Jag kör med Elite på min 525 på vintern. Det bullrar ganska mycket och väggreppet är väl inte de bästa jag upplevt. Man får vad man betalar för. Överlag är jag ändå ganska nöjd och man får ju faktiskt köra med lite hjärna ibland, särskilt på vintern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.