AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.372

metall bit kom i motorn?

Sida 2 av 2
\\\M 325i ZENDER///
han pratade me 4 verks dom sa alla att den med stor sanolikhet ligger i oljetråget.....
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Johan B: Jag tycker nog att du tar i lite väl nu alltså! Visst, brickan kan fastna i en ventilfjäder så att den inte kan tryckas ihop, följden av det blir väl att en vippa slår av på avgassidan, toppackningen trycks sönder av kompet, cirkulationen i kylsystemet lägger av pga. övertrycket från motorn och hela skiten överhettar så att toppen ser ut som en banan efter några mils körning.

Men det är väl inte ett generalras? Nej, för att utlysa generalras, så kräver jag minst ett par, tre, skurna vevlager och kanske ett par rejäla sprickor i blocket.

Generalras riskerar nog inte \\\M 325i ZENDER/// att råka ut för, men väl det förstnämnda.
Själv tappade jag ner en mutter till en excenter för ventiljusteringen på en M20 o den fick snällt ligga kvar där...Försökte "hitta" den med hjälp av en kraftig magnet o "dra" den till oljeavtappnings hålet men ikke....Muttern ligger säkerligen kvar där nere i tråget än idag...Dock var detta på en E30 o inte en E46!Sannolikheten att muttern skulle hamna på fel ställe ansåg jag vara liten så därför lät ja den ligga kvar,den har säkert legat där i över 3000 mil nu....Fast egentligen så skulle man ju ta ner tråget som Johan sa...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
quixotic2, kanske är "generalras" ett starkt ord!

Men det är i alla fall riktigt obra om brickan hamnar i ventilmekanismen/kamaxlarna!

Jag skulle i alla fall lossat oljetråget för att kolla om brickan ligger där.
Gör den det, är det ju lugnt sedan!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Johan B: Hrrm... jag skojar mest lite, självfallet är generalras rätt ord, inget snack om det.

Vår käre 316 ägare verkar bara inte så bekymrad över det faktum att det kan skita sig totalt. Vi får väl hålla tummarna för att han har tur den här gången, han verkar ju inte så pigg på att plocka med motorn.
mackan325
Kanske läge att köra med en sån där BOSCH spolmaskin som kör runt hela oljesystemet om man inte hittar den i tråget?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.