|
|
|
|---|---|
|
For att snikbygga en m20 turbo motor har man mange billige alternativer, med tanke på motorstyrning: 1. Megasquirt v2 och en MSD 6btm boks for å backa tändningen. 2. Megasquirt n Spark, mappa båda bensin och tändning (detta er bara 2 eksempler på billige alternativer) Men hur kan man bygge billig motorstyring på en turbo direct-fire motor? (som m50 och liknande). -Tomtek och Megajolt Light, kan man bruka. Men det fins ingen manualar? Non som vet hur svårt det er att bygga och montera? -Kan man bruke Megasquirt v2 sammans med en MSD boks på en direct-fire motor? Hvilket alternativ er billigst och best på en direct-fire turbo motor? Kom med tips!!! | |
| köp allt från samma ställe så funkar det garanterat bästa snik man kan bygga skulle jag vilja säga. | |
| Megasquirt&EDIS verkar vara grymt tycker jag... EDIS tändningen är den samma som den som sitter orginal i prospark och den verkar ju funka bra. I alla fall spolen är samma! Det kommer nog jag att köra... | |
|
johankihl: Har planer om å kjøra Megasquirt&EDIS eg også. Men det finns så lite info om systemet! Finnes det noen manualer e.l.? Hur svårt er det att installera? Noen andra som har tankar rundt emnet? |
|
|
Har du kollat på forumet, där finns det mesta. Länk Megasquirt&EDIS använder samma program för mappning som Megasquirt&Spark och är mycket enkelt att koppla in. Här finns mer info om MS&E, Länk Här står allt om inkopling av EDIS moduler, fruktansvärt enkelt. Ett 36-1 triggerhjul från en ford och mudulen samt spolar så är det klart! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.