AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
942

Snik system til Direct-fire (wastespark) turbo motorar?

For att snikbygga en m20 turbo motor har man mange billige alternativer, med tanke på motorstyrning:

1. Megasquirt v2 och en MSD 6btm boks for å backa tändningen.
2. Megasquirt n Spark, mappa båda bensin och tändning
(detta er bara 2 eksempler på billige alternativer)

Men hur kan man bygge billig motorstyring på en turbo direct-fire motor? (som m50 och liknande).

-Tomtek och Megajolt Light, kan man bruka. Men det fins ingen manualar? Non som vet hur svårt det er att bygga och montera?
-Kan man bruke Megasquirt v2 sammans med en MSD boks på en direct-fire motor?

Hvilket alternativ er billigst och best på en direct-fire turbo motor?

Kom med tips!!!
köp allt från samma ställe så funkar det garanterat bästa snik man kan bygga skulle jag vilja säga.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Megasquirt&EDIS verkar vara grymt tycker jag... EDIS tändningen är den samma som den som sitter orginal i prospark och den verkar ju funka bra. I alla fall spolen är samma! Det kommer nog jag att köra...
johankihl: Har planer om å kjøra Megasquirt&EDIS eg også. Men det finns så lite info om systemet! Finnes det noen manualer e.l.? Hur svårt er det att installera?

Noen andra som har tankar rundt emnet?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Har du kollat på forumet, där finns det mesta. Länk
Megasquirt&EDIS använder samma program för mappning som Megasquirt&Spark och är mycket enkelt att koppla in. Här finns mer info om MS&E, Länk

Här står allt om inkopling av EDIS moduler, fruktansvärt enkelt. Ett 36-1 triggerhjul från en ford och mudulen samt spolar så är det klart! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.