AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
642

Vibrationer - Skakningar!

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Goddagens! Har en 520T e34 -92! Vid inbromsningar i Hög motorvägsfart skakar ratten otroligt kraftigtm trots att det är hyfsat nya skivor! men det värsta är när man kör över en ojämnhet, ju högre hastighet, desta värre! Kör man tex på motorväg som svänger kraftigt, tex vid en påfart och man kör över en skarv är det precis som om hela framvagnen skakar till och fortplantar sig rakt upp i ratten! Kan det vara något stag eller några bussningar?
Väldigt tacksam för hjälp!
//Henrik
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag skulle i första hand gissa på att det är stötdämparna som är slut, om det inte "klonkar" någonstans samtidigt också...
Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Ok! Har jag faktiskt inte tänkt på! Ska kollas upp!
Tack för tipset!
//Henrik
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kontrollera de sk. "casterstagen" på din bil eller sök på dito här på forumet så hittar du en hel del läsvärt.
Racing Mike
Jag kan garantera dig att det är stötdämparna som är slut!
Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Ok! Skall kollas upp! Tackar!!!

//Henrik
bp
14
bpo
540-93
har haft samma bekymmer,de är ganska troligt att de är casterstagen.de är ganska svårt att kolla dessa med bara handkraft,de sitter en gummibussning i en ände så de är svårt att få fram de de glapp man söker.jag har bytt mina och de löste sig.lycka till!

bpo
Visa användare
721
Constrictor

Suzuki Hayabusa
Ska göra en grundlig koll på hela bilen.
I övrigt är det inget "klonkande", och vibrationer vid inbromsningar, speciellt i höga hastigheter återkommer bara då & då.
Det största problemet är gupp/skarvar i vägbanan i höga hastigheter, speciellt om vägen svänger kratftigt.
När man kör på en sådsn "skarv" på motorvägen, känns det precis som om vänster framvagn lyfts upp och däcket riktigt vobblar i luften och det känns även upp i ratten.
Ska bli väldigt intressant och se hur mycket man behöver byta ut! Jag har kör kännedom inte haft några märkbara problem med bakvagnen!
Tack för all hjälp! //Henrik
bl
2.296
blixten
325i -88
Kan säkert vara spindelled också.
Byt Casterstagen och eventuellt stötdämparna....

PH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.