AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
982

330CI vs Alpina B3 3.3

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Jag vill ha en ny bil (fast det blir inte änn). Jag har mest riktad mig inn på 330:an. Men Alpina B3 3.3 lockar fruktansvärt!! Antar att man får lägga 50.000 extra på Alpina:n jämnfört med 330:an.
Med så får man ju en hyfsat bra bil! Med 49 hästar mer osv osv..
Och det är ju trots allt en Alpina ;)

- Är det så at Alpina är dyrare å äga (försäkring, slitdelar mm) änn "vanliga" BMW ?

Jag har ingen aning, så det vore kul om någon vet..
Har du råd, Köp alpinan.
Jag personligen har ingen förståelse för varför alpina tar så hutlöst betalt för sina reservdelar (som ofta är bmworginal delar från andra modell serier)

330 tycker jag är en underbar kompromiss av sport och komfort, samt att ägande kostnaderna får en inte att ta till pastan och knäckebrödet. Dvs mina behov täcks mer än väl av 330ns prestanda. Dock är Alpina i en klass för sig, vilket de tar betalt för att vara i.
Personligen hade jag hellre valt en m-bil än en alpina, men smaken är som (!) den är klöven.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Wendtans beskrivning av 330n är klockren. Underbar kör- och motorglädje, alltid användbar och fortfarande pengar kvar till gåslever och årgångsviner...

Alpinan är förstås ett står vassare, och mer unik, så om du har pengarna är det väl bara att skriva på. Själv skulle jag ta en Alpina framför M-bilarna, men så börjar jag ju bli till åren. ;-D

My Bimmer is my mistress
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Tror jag redan fått goda svar...Tack så mkt!
Även om Alpina är speciell värkar det bli för dyrt. M-bilar har jag ingen möjlighet å ha råd med. Inte om vi pratar E39 eller E46.

Ni 330 ägare värkar va oerhört nöjda med era bilar tycker jag :D
Sportiga, stiliga bilar med komfort och inte tokhöga kostnader. Det är en mix man kan tycka om.

Väl.. det är väl bara å jobba hårdt så kommer väl 330'n en dag
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, du kommer inte att bli besviken om du köper 330.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.