|
|
|
|---|---|
paer |
Hej på Er! Jag har en 523iA -96 och... Min Business RDS tappar ljudinställngarna "fader" och "balance" efter att jag stängt av bilen. Alla radiokanaler är fortfarande kvar. Kan man "spara" dessa inställningar? (borde väl sparas automatiskt) Någon som har erfarenhet av liknande problem? MVH Pär |
| Standardproblem på e39, sök så har du att läsa "ett tag" | |
|
På E39 -96/97, och vissa typer av stereo bör nog tilläggas. Genom att ställa fader/balans ett snäpp från centrumläget så brukar inställningarna stanna kvar, en liten nödlösning. FP |
|
paer |
Jo tack för svaren. Det är nog bara att acceptera att det så. Det funkar att ställa fader och balance ett snäpp åt vardera håll. Så tack ska ni ha för supporten! /Pär |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Egentligen så är ju detta "standardinställningar" med nått snäpp till höger eftersom man sitter till vänster likaså nått snäpp mera bakåt. Min stereo har stått så sedan jag köpte bilen utan att jag haft ditt standardfel. Så det är ju ett "skönhetsfel" som man kan leva med om man råkar ut för det. ///MVH Hasso |
|
Värre när det drabbar volymen och den startar med full speta varje gång man slår på, vilket händer som komplement till ovanstående. FP |
|
| Og kjipt er det om man liker å ha bas/diskant på fullt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.